סגור

היינקן וקרלסברג עוזבות את רוסיה: "הדבר הנכון לעשות באווירה הנוכחית"

יצרניות הבירה הגדולות בעולם מצטרפות לגל העזיבות של חברות מערביות את רוסיה, עקב הפלישה לאוקראינה. היינקן ציינה כי עלות מכירת עסקיה במדינה תעמוד על 400 מיליון יורו; לפי בלומברג, קרלסברג חולשת על נתח של יותר מ-27% משוק הבירה הרוסי

יצרניות הבירה הגדולות בעולם מצטרפות לגל העזיבות של חברות מערביות את רוסיה, בעקבות הפלישה לאוקראינה.


ענקית הבירה ההולנדית הייניקן הייתה הראשונה להכריז כי בכוונתה לסגת לגמרי מהעסקים שלה ברוסיה, וציינה כי עלות מכירת העסקים שלה במדינה תעמוד על 400 מיליון יורו.
עד כה תכננה החברה רק לעצור השקעות חדשות וייצוא לרוסיה. "הבעלות על העסקים ברוסיה כבר אינה יציבה או בעלת היתכנות כלכלית באווירה הנוכחית", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.

2 צפייה בגלריה
בירה קרלסברג
בירה קרלסברג
בירה קרלסברג
(צילום: בלומברג)

מספר שעות לאחר מכן הודיעה גם קרלסברג - יצרנית הבירה המובילה ברוסיה – כי גם היא קיבלה את "ההחלטה הקשה" לעזוב את השוק הרוסי. בכך מצטרפות חברות הבירה לשורה של חברות נפט, טכנולוגיה, רכב וביגוד מובילות שכבר הכריזו על הפסקת הפעילות שלהן ברוסיה בעקבות המלחמה והסנקציות שהושתו עליה.
בקרלסברג ציינו כי ההחלטה לעזוב את רוסיה היא "הדבר הנכון לעשות באווירה הנוכחית. אנחנו ממשיכים לגנות בכל פה את הפלישה הרוסית, שהובילה לאבידות רבות בנפש, להרס ולטרגדיה אנושית".

Twitter (https://twitter.com/hashtag/Russian?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw) #russian hashtag on Twitter 14h ago @firstpost tweeted: "The #Ukrainian government estimated Mond.." - read what others are saying and join the conversation.

המניות של שתי החברות עלו בעקבות ההודעה.
קרלסברג חולשת על נתח של 27.3% משוק הבירה הרוסי המוערך ב-16 מיליארד דולר, כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

2 צפייה בגלריה
הרס ב קייב אוקראינה לאחר התקפה של רוסיה
הרס ב קייב אוקראינה לאחר התקפה של רוסיה
הרס בקייב, אוקראינה, לאחר התקפה של רוסיה
(רויטרס)

רוסיה ואוקראינה ייצגו בסביבות 13% מההכנסות של קרלסברג ב-2021, ובסביבות 9% מהרווח התפעולי. באמצעות המבשלה המקומית שלה בלטיקה אותה היא מוכרת כעת, העסיקה קרלסברג 8,400 עובדים במדינה.
הייניקן היא יצרנית הבירה השלישית בגודלה ברוסיה, ובבעלותה מספר מותגים מקומיים כמו Bochkarev. עם זאת, המכירות של הייניקן ברוסיה מייצגים רק 2% מכלל המכירות של החברה. לפי החברה, הם יספגו כאמור עלויות של 400 מיליון יורו (438 מיליון דולר) ממכירת העסקים במדינה. עוד הוסיפו כי ימשיכו לשלם את המשכורות של 1,800 העובדים ברוסיה עד סוף השנה.