סגור
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק. טוויטר עוברת לתזרים מזונים חיובי (צילום: AFP)

מאסק מאתגר את ChatGPT ובארד: "צריך מתחרה שלישי בתחום הבינה המלאכותית"

בכנס שהתקיים בלונדון אמר מאסק כי יש צורך בחברה שתתחרה בגוגל ובמיקרוסופט ולדעתו היא יכולה להגיע מהחברות שלו. עוד ציין כי המאמצים לשפר את המצב הפיננסי של טוויטר מתחילים להניב תוצאות ולהערכת החברה תעבור לתזרים חיובי מהחודש הבא.

אלון מאסק סבור שיש צורך בחברת בינה מלאכותית שתתחרה בגוגל ובמיקרוסופט ולהערכתו היא יכולה להגיע מהאימפריה העסקית שלו, הכוללת את טוויטר. הוא אמר את הדברים בכנס של הוול סטריט ג'ורנל בלונדון.
במהלך הכנס התייחס מאסק לטוויטר, שבבעלותו, ואמר כי פלטפורמת המדיה החברתית תעצור להערכתו את ההפסדים כבר בחודש הבא. מאסק, שהופיע בכנס בווידיאו על המסך, אמר שהמאמצים לשפר את המצב הפיננסי של טוויטר מתחילים להניב תוצאות. אף שטוויטר עדיין לא רווחית, מאסק העריך כי תזרים המזומנים שלה עשוי להפוך חיובי כבר בחודש הבא. החברה הפכה לפרטית לאחר שנרכשה על ידי מאסק ב-44 מיליארד דולר, כך שהיא לא מפרסמת יותר דו"חות פיננסיים. היא לא רווחית מאז 2019.
לפי מאסק, טוויטר בהחלט יכולה להיות חלק מהמאמצים שלו להקים עסק של בינה מלאכותית. עוד הוסיף כי יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, שבה הוא מכהן כמנכ"ל, החלה להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את הכלים לסייע לנהג. לדבריו, טוויטר וטסלה יכולות להיות שותפות עם חברת בינה מלאכותית.
"אני חושב שצריך להיות מתחרה שלישי ובולט במירוץ הזה", אמר בנוגע למאמצי הבינה המלאכותית של גוגל ומיקרוסופט. מאסק אף התייחס לסיכונים הטמונים בפיתוח בינה מלאכותית. "יש סיכוי נמוך להשמדת האנושות, אך זה לא סיכוי אפסי".
מאסק, שלאחרונה חשף כי מינה את לינדה יאקרינו לתפקיד מנכ"לית טוויטר במקומו, סיפר כי לא פשוט לעמוד בראש מספר חברות, שבמקרה שלו כוללות כאמור גם את טסלה וספייס איקס. "הימים שלי מאד ארוכים ומורכבים כפי שאפשר להבין", הסביר. "יש הרבה התעסקות בהחלפת הקשרים", אמר וסיפר כי הוא מבצע בעצמו חלק ניכר מניהול סדר היום.
בכנס חזר מאסק על הערכתו כי סין תספח את טייוואן, מהלך שיהיו לו השלכות כלכליות הרות אסון. הוא התייחס גם לחברת חקר החלל שלו ספייס איקס וטען כי היעד ארוך הטווח שלה הוא לעזור ליישב את מאדים.