סגור
סטלנטיס
סטלנטיס (צילום: Carlos Osorio | AP)

סטלנטיס: ריקול ל-285 אלף מכוניות בארה"ב בשל סכנה בכרית האוויר

הריקול הוא למכוניות מהדגמים דודג' צ'רג'ר וקרייזלר 300, בשל מפוחי כריות האוויר שעלולים להתפוצץ ולפזר חלקי מתכת במהירות גבוהה בתא הנוסעים. עד כה לא ידוע על תאונה או פציעה, ובחמישה מקרים של התפוצצות המפוח היה מדובר במכוניות חונות שהטמפרטורה בהן הגיעה ל-49 מעלות צלזיוס

תאגיד הרכב סטלנטיס (Stellantis) - שנוצר ממיזוג החברות פיז'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר ב-2021 - מבצע ריקול לכ-285 אלף מכוניות מסוג דודג' צ'רג'ר וקרייזלר 300 בארצות הברית, בעקבות מפוחי כריות אוויר שעלולים להתפוצץ ולפזר חלקי מתכת במהירות גבוהה בתא הנוסעים. כך לפי דיווח ב-CNN.
מפוחי כריות אוויר פועלים באמצעות תגובה כימית שמפיקה גז שמתפשט במהירות ומנפח את כרית האוויר. כעת התברר שלחות כנראה חדרה למפוחים שהותקנו בין השנים 2021-2018 בתהליך הייצור של הדגמים הרלבנטיים. לחות זו עלולה להוביל להיווצרות חלודה ולסדקים במפוח, כך על פי מסמכים שהגישה סטלנטיס למנהל הבטיחות בדרכים בארצות הברית (NHTSA).
דגמי הצ'רג'ר וה-300 הם מכוניות משפחתיות גדולות שחלק גדול מעיצובן זהה. מפוחי כריות האוויר שכלולים בריקול לא הותקנו בדגמים אחרים של סטלנטיס, על פי המסמכים. למרות שמדובר בבעיה דומה לזו שהובילה לריקול של מיליוני כריות אוויר מסוג טקאטה, נראה שהמקרה הנוכחי אינו קשור אליה.
החל בתחילת מאי מתכוונת סטלנטיס לשלוח מכתבים לבעלי הדגמים הרלבנטיים, והם יקבלו הוראה להביא את רכבם לסוכנות רשמית כדי להחליף את כריות האוויר בשני הצדדים. העבודה תבוצע ללא עלות, ובעלי רכב שטיפלו בעצמם בהחלפת הכריות יקבלו החזר.
לסטלנטיס לא ידוע על תאונה או פציעה כלשהן שנגרמו בשל הבעיה. עד כה נרשמו חמישה מקרים שבהם התפוצצו מפוחי האוויר, ובכל החמישה היה מדובר במכוניות חונות שהטמפרטורה בתוכן הגיעה לכ-49 מעלות צלזיוס.