שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

שוב: ריקול למיליוני כלי רכב להחלפת כריות אוויר של טקאטה

לאחר שיותר מ-50 מיליון כלי רכב זומנו לביצוע ריקול לכריות האוויר שלהם, בקרוב יוזמנו מיליוני בעלי כלי רכב נוספים למוסכים בארה"ב - וככל הנראה גם בישראל

תומר הדר 21:2409.02.19

פרשת כריות האוויר הפגומות של טקאטה (TAKATA) היפנית מסרבת להיעלם: לאחר שיותר מ-50 מיליון בעלי מכוניות ברחבי העולם זומנו לביצוע ריקול לכריות האוויר במכוניות, כעת נחשף בארה"ב כי מיליונים נוספים יזומנו בקרוב למוסכים בארה"ב - ובלתי נמנע שגם בישראל.

 

 

 

בארה"ב לבדה מדובר ב-1.7 מיליון מכוניות, מספר שיגדל משמעותית אם וכאשר הריקול יורחב למדינות נוספות. כזכור, במסגרת אחת הפרשות הסבוכות והמשפיעות בעולם כלי הרכב - התגלה כי טקאטה היפנית, שנחשבה לספקית המובילה של מספר גדול של יצרני רכב, סיפקה כריות אוויר שמנגנון הניפוח שלהן היה חשוף לחדירת לחות. בכריות אלה, בעיקר באזורים טרופיים, עלולה הלחות החודרת אל הכרית להעצים את הפיצוץ בעת תאונה ובכך לנעוץ חלקי מתכת בראשו של הנהג.

 

 

מפעל כריות האוויר של טקאה מפעל כריות האוויר של טקאה צילום: איי פי

 

 

עד כה נהרגו ברחבי העולם 23 נהגים ונוסעים כתוצאה ישירה משימוש בכריות אוויר של טקאטה. הבעיה בכריות אוויר אלו, מלבד הכשל הטכני, הוא העובדה שמדובר בספקית שמוצריה מותקנים בחלק ניכר מן המכוניות ששווקו במהלך העשורים האחרונים. החוקרים בארה"ב ובמדינות אחרות מסתמכים על מידע שנאסף מתאונות ומוצלב מול מאגרי נתונים של טקאטה עצמה כדי לאתר את הכריות הפגומות - והמשמעות היא שממצאים חדשים מתגלים כל הזמן.

 

על פי הפרסומים בארה"ב, הפעם אפילו פרארי נמנית בין יצרני הרכב שלקוחותיהם יזומנו בקרוב לריקולים. מאחר ולעת עתה הריקולים הוכרזו רק בארה"ב, טרם ניתן לדעת אם יהיו תקפים לשוק הישראלי, זאת מאחר וקיימים הבדלים בין הדגמים המשווקים בישראל ובארה"ב.

 

כך, לפי נתונים המתפרסמים בארה"ב נדרשים בעלי סובארו פורסטר, לגאסי ואאוטבק שיוצרו בין 2010 ל-2014 להחליף את הכריות הפגומות לכאורה. הריקול יהיה תקף גם לדגמי מרצדס מסוימים שיוצרו בין 2010 ל 2017, כמו גם לדגמי פולקסווגן פאסאט ומספר דגמי אאודי שיוצרו בין 2015 ל-2017. הפעם הריקול של טקאטה גם לגבי בעלי טסלות, שהכריות הקטלניות מותקנות במכוניותיהם שיוצרו בין השנים 2014 ל-2016, כמו גם לדגמי פרארי מסוימים שיוצרו בין 2014 ל-2018.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x