סגור

מ"הכתר" ועד "טד לאסו": אלה הזוכות הגדולות של טקס פרסי האמי 2021

בטקס האמי ה-73 נטפליקס הפכה למנצחת הגדולה של הערב עם 44 פרסים - 11 מתוכם לסדרה "הכתר". "טד לאסו" כבשה את הגזרה הקומית עם שבעה פרסים. "גמביט המלכה" זכתה בפרס המיני-סדרה, אך "הסודות של איסטאון" חטפה את שאר הפרסים בקטגוריה. דבי אלן ("תהילה", "האנטומיה של גריי") זכתה בפרס מפעל חיים

אחרי שנה מלאת טלטלות בשל התפרצות נגיף הקורונה, טקס פרסי האמי ה-73 התקיים הלילה (ב') לעיני קהל של כ-600 איש (נטולי מסכות ברובם), במשדר שאותו הנחה הקומיקאי סדריק דה אינטרטיינר בשידור חי ממתחם אל.איי לייב שבלוס אנג'לס. את מירב הפרסים הגדולים לקחה הביתה "הכתר". כוכבי הסדרה ויוצריה נאלצו לצפות בטקס מאולם בלונדון, בשל הגבלות הקורונה שלא אפשרו להם לנכוח במקום.
את הטקס (שבו ניתן יהיה לצפות הערב, ב', 21:30, yes TV COMEDY ו-yesVOD) פתח סדריק דה אינטרטיינר בנאמבר מוזיקלי לצלילי השיר Just a Friend של הראפר ביז מארקי (שהלך לעולמו ביולי האחרון), ולשם כך נעזר בכמה מהנוכחים בקהל - אל.אל קול ג'יי, ליל דיקי, טרייסי אליס רוס, ריטה וילסון, מנדי מור, כוכבי המחזה "המילטון" וסדרת הדרמה "פוזה".
5 צפייה בגלריה
סדריק דה אינטרטיינר פרסי האמי
סדריק דה אינטרטיינר פרסי האמי
סדריק דה אינטרטיינר, פרסי האמי
(AP)
הזוכה הגדולה של הערב, כאמור, הייתה "הכתר" - שהחזיקה בשיא המועמדויות של הערב יחד עם "המנדלוריאן" (24 לכל אחת), ויצאה עם 11 מתוכן, בהן פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. הסדרה האהובה מבית נטפליקס הניבה בין היתר פרסים ליוצר ולתסריטאי הסדרה פיטר מורגן, הבמאית ג'סיקה הובס, אוליביה קולמן בתפקיד השחקנית הראשית (שהקדישה את הפרס לאביה, אשר נפטר מקורונה), ג'וש אוקונור בתפקיד השחקן הראשי וג'יליאן אנדרסון שזכתה בפרס אמי ראשון מזה 24 שנים על תפקיד משנה בסדרה (מאז השתתפותה ב"תיקים באפילה").
טוביאס מנזיס, שזכה בפרס תפקיד המשנה שלו ב"הכתר", גבר על השחקן מייקל קיי. וויליאמס, שהלך לעולמו במפתיע בתחילת החודש והיה מועמד לפרס על תפקידו ב"ארץ לאבקראפט". השחקנית קרי וושינגטון, שהגישה את הפרס, ספדה לוויליאמס לפני כן: "מייקל, מטורף שאני מדברת עליך בלשון עבר, אך אני יודעת שאתה כאן איתנו הערב. לא היית מפספס את זה. שחקן מוכשר וגאון, ואדם נדיב שעזב אותנו מוקדם מדי. ההצטיינות שלך והאמנות שלך יישארו לנצח".

5 צפייה בגלריה
קייט וינסלט זוכה אמי הכתר
קייט וינסלט זוכה אמי הכתר
קייט וינסלט זוכה בפרס האמי על התפקיד ב"הסודות של איסטאון"
(AP)

גם הקומיקאי נורם מקדונלד, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, זכה למחווה מצד יוצר ומפיק "סאטרדיי נייט לייב", לורן מייקלס, שבסוף נאום הזכייה שלו בפרס תוכנית המערכונים הטובה אמר, "Weekend Update (הפינה שהנחה מקדונלד בתוכנית. נ"ב), אשמח לחלוק על הבמה הזאת כבוד לאחד מהטובים ביותר שהיו לנו, נורם מקדונלד".
הזכייה הגורפת של "הכתר" בקטגוריית הדרמה מסמנת גם את ההפסד הענק של דיסני פלוס, כשעל אף המועמדויות הרבות של "המנדלוריאן" - סדרת המד"ב לא זכתה באף אחד מהפרסים המרכזיים, וגם לא חברותיה לרשת הסטרימינג, "וונדה-ויז'ן" ו"פלקון וחייל החורף". נטפליקס, מאידך, שקיבלה השנה 129 מועמדויות (אחת פחות מרשת HBO), יכולה לטפוח לעצמה על השכם עם ניצחון מוחץ של 44 זכיות בטקס הנוכחי, הכוללות את זכייתה הראשונה בפרס האמי על סדרת הדרמה והמיני-סדרה הטובות ביותר ("הכתר" ו"גמביט המלכה" בהתאמה). הפסד מכאיב נוסף נרשם בקרב רשת הסטרימינג הולו והדיסטופיה המצליחה "סיפורה של שפחה", שעל אף 21 מועמדויותיה - היא הפסידה בכל אחת ואחת מהן.
"טד לאסו", קומדיית הספורט הפופולרית של אפל TV פלוס, קטפה שבעה פרסים, בראשם פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, כמו גם את מרבית הפרסים האחרים בגזרה הקומית: ג'ייסון סודייקיס (שגם יצר את הסדרה) זכה בפרס השחקן הטוב ביותר, האנה וודינגהאם זכתה בפרס שחקנית המשנה ("שינית את חיי", הודתה בדמעות לסודייקיס על הבמה) והקומיקאי ברט גולדשטיין זכה בפרס המקביל של שחקן המשנה, ובכך גבר על לא פחות משלושה שחקנים נוספים מהסדרה שהיו מועמדים לפרס - ברנדן האנט, ניק מוחמד וג'רמי סוויפט (וודינגהאם, מצידה, גברה על ג'ונו טמפל, שהייתה מועמדת גם היא על תפקידה ב"טד לאסו").
"טד לאסו", כזכור, עשתה היסטוריה כשזכתה ל-20 מועמדויות בטקס - זהו שיא מועמדויות של כל הזמנים עבור עונה ראשונה של סדרה קומית, כשאת השיא הקודם קבעה Glee ב-2010 עם 19 מועמדויות.
5 צפייה בגלריה
אוליביה קולמן זוכה פרס האמי
אוליביה קולמן זוכה פרס האמי
אוליביה קולמן, זוכה פרס האמי על תפקיד ראשי ב"הכתר"
(AP)
זוכה נוספת בקטגוריה הקומית היא Hacks, אולי הקומדיה המדוברת ביותר של 2021, שחוזרת הביתה עם פרס התסריט, הבימוי והשחקנית הטובה ביותר - לכוכבת הראשית ג'ין סמארט, שזוהי זכייתה הרביעית באמי. השחקנית בת ה-70, שפתחה את נאומה בברכות לחבריה מ"הסודות של איסטאון" על זכיותיהם (שעליהם יורחב בהמשך), גרמה לקהל לדמוע כשהודתה לבעלה, לאחר שזה הלך לעולמו בתחילת השנה. "אני רוצה להזכיר את בעלי המנוח שהלך לעולמו לפני שישה חודשים, אתמול. לא הייתי פה בלעדיו ובלי היכולת שלו לשים את הקריירה שלו בצד כדי שאוכל לנצל את כל ההזדמנויות הנפלאות שקיבלתי", אמרה בעצב.
בפרס המיני-סדרה, סרט הטלוויזיה או סדרת האנתולוגיה הטובה ביותר זכתה "המלכה גמביט" (סקוט פרנק, יוצרה, זכה גם בפרס הבימוי), אולם רוב פרסי הקטגוריה האחרים הלכו דווקא ל"הסודות של איסטאון". הלהיט של רשת HBO זכה בשלושה פרסים - קייט וינסלט בפרס השחקנית הראשית, אוון פיטרס בפרס שחקן המשנה וג'וליאן ניקולסון בפרס שחקנית המשנה (ובכך גברה על ג'ין סמארט הנ"ל, שהייתה מועמדת גם היא לפרס הזה). בפרס השחקן הראשי בקטגוריה זכה במפתיע יואן מקגרגור על "הלסטון" של נטפליקס, שבה גילם את מעצב האופנה רוי הלסטון.
5 צפייה בגלריה
האנה וודינגהאם ברט גולדשטיין
האנה וודינגהאם ברט גולדשטיין
האנה וודינגהאם וברט גולדשטיין
(AP)
השחקנית והיוצרת מיקיילה קול, שזכתה בפרס התסריט בקטגוריה הנ"ל על הסדרה "להרוס אותך", הקדישה אותו לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית וסיימה עם מסר ליוצרים: "כתבו את הסיפורים שמפחידים אתכם, שגורמים לכם להרגיש לא בטוחים, שמעוררים בכם אי נוחות. אני מאתגרת אתכם, בעולם שמשדל אותנו להציץ לתוך חייהם של אחרים כדי להחליט כיצד להרגיש כלפי עצמנו, ובתמורה גורם לנו לרצות להיות נראים, כי כיום נראות היא שוות ערך להצלחה, משום מה. אל תפחדו להיעלם מהמקום הזה, מאיתנו, לתקופה קצרה - ולראות מה צומח מתוך השקט".
פרס מפעל חיים הוענק לדבי אלן על קריירה ארוכת שנים כרקדנית, כוריאוגרפית, שחקנית (מ"תהילה" ועד "האנטומיה של גריי") ובמאית טלוויזיה. "מותק אתם יכולים להיפטר מהשעון, אני לא מתייחסת אליו", אמרה כשניסו לסמן לה עם טיימר את הזמן שנותר לה. "תנו לרגע הזה להדהד בקרב נשים ברחבי הארץ והעולם הזה - מטקסס ועד אפגניסטן. ולצעירים נטולי היכולת להצביע, שאפילו אינם יכולים לקבל חיסון, הם יורשים את העולם שאנחנו משאירים להם. הגיע הזמן שתתבעו את הכוח שלכם, את קולכם, שירו את שירכם, ספרו את סיפוריכם. זה יהפוך את המקום הזה לטוב יותר. עכשיו תורכם".
5 צפייה בגלריה
אמ. ג'יי. רודריגז ובילי פורטר
אמ. ג'יי. רודריגז ובילי פורטר
אמ. ג'יי. רודריגז ובילי פורטר, "פוז"
(AP)
עוד זכו בטקס "המירוץ לדראג של רו פול" בפרס הריאליטי הטוב ביותר זו הפעם ה-11, שגם הפכה את המנחה רו פול לזה שמחזיק בשיא הזכיות לאמן שחור בהיסטוריית האמי. כמו כן, המחזה "המילטון" זכה בפרס ספיישל וראייטי, מוזיקה או קומדיה יוצא מן הכלל המוקלט מראש (ובכך גזל את הפרס מ"חברים: האיחוד"). סרט הטלוויזיה "אוסלו" מבית HBO, שסיפק זווית ישראלית לטקס (הודות לשחקנים דבל'ה גליקמן, ששון גבאי, איציק כהן ויגאל נאור) הפסיד לסרטה של דולי פרטון, Christmas on the Square.
אמ. ג'יי. רודריגז, שהייתה לטרסנג'נדרית הראשונה שזכתה במועמדות לפרס השחקנית הראשית בסדרת הדרמה "פוזה", הפסידה כאמור לאוליביה קולמן ("הכתר"), וכמוה כל שאר השחקנים והשחקניות הלא-לבנים שהיו מועמדים לפרסי משחק בטקס (מייקל קיי. וויליאמס, קינן תומפסון, ג'רני סמולט, סטרלינג קיי. בראון, ג'ונתן מייג'ורס, בילי פורטר, בואן יאנג ועוד). עם זאת, בשורות מעודדות הגיעו כשלראשונה זכו נשים בפרסי הבימוי בסדרת הדרמה והסדרה הקומית - ג'סיקה הובס שביימה את פרק סיום העונה הרביעית של "הכתר", ולוצ'יה אניילו שביימה את פרק הפיילוט של Hacks (שאותה יצרה עם בעלה, פול וו. דאונס, שגם מככב בסדרה).
לקראת סיום הטקס, נערכה בסיועו של הזמר לאון ברידג'ס מחווה מוזיקלית לאנשי התעשייה שהלכו לעולמם בשנה החולפת, בהם לארי קינג, ג'ורג' סיגל, נד ביטי, אלכס טרבק, יפת קוטו, האל הולברוק, דסטין דיאמונד, הלן מקרורי, ג'סיקה וולטר, אולימפיה דוקאקיס, אד אסנר, קלוריס ליצ'מן, ביז מארקי, נורם מקדונלד, מייקל קיי. וויליאמס ואחרים.

רשימת הזוכים המלאה:
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: אוליביה קולמן, "הכתר"
השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה: ג'וש אוקונור, "הכתר"
שחקן המשנה בסדרת דרמה: טוביאס מנזיס, "הכתר"
שחקנית המשנה בסדרת דרמה: ג'יליאן אנדרסון, "הכתר"
סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הכתר"
השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית: ג'ייסון סודייקיס, "טד לאסו"
השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית: ג'ין סמארט, Hacks
שחקן המשנה בסדרה קומית: ברט גולדשטיין, "טד לאסו"
שחקנית המשנה בסדרה קומית: האנה וודינגהאם, "טד לאסו"
הסדרה הקומית הטובה ביותר: "טד לאסו"
שחקנית ראשית במיני-סדרה, סרט טלוויזיה או סדרת אנתולוגיה: קייט וינסלט, "הסודות של איסטאון"
שחקן ראשי במיני-סדרה, סרט טלוויזיה או סדרת אנתולוגיה: יואן מקגרגור, "הלסטון"
שחקן משנה במיני-סדרה, סרט טלוויזיה או סדרת אנתולוגיה: אוון פיטרס "הסודות של איסטאון"
שחקנית משנה במיני-סדרה, סרט טלוויזיה או סדרת אנתולוגיה: ג'וליאן ניקולסון, "הסודות של איסטאון"
המיני-סדרה, סרט הטלוויזיה או סדרת האנתולוגיה הטובה ביותר: "גמביט המלכה"
הריאליטי הטוב ביותר: "המירוץ לדראג של רו פול"
תוכנית האירוח הטובה ביותר: "השבוע שעבר" עם ג'ון אוליבר
תוכנית המערכונים הטובה ביותר: "סאטרדיי נייט לייב"
סרט טלוויזיה יוצא דופן: Dolly Parton's Christmas On The Square
ספיישל וראייטי, מוזיקה או קומדיה יוצא מן הכלל בשידור חי: משדר בחירות 2020 של סטיבן קולבר
ספיישל וראייטי, מוזיקה או קומדיה יוצא מן הכלל המוקלט מראש: "המילטון"