סגור

ביונד מיט תנסה לנגוס בשוק בסין עם חנות מקוונת

יצרנית תחליפי הבשר השיקה חנות בפלטפורמה הסינית JD.com. צעד דומה נקטה נסטלה בדצמבר, אך הסינים לא מתלהבים: “זה ריקוד סולו מצד היצרנים, והצרכנים לא מצטרפים לטנגו”

יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט הודיעה בשבוע שעבר כי השיקה חנות מקוונת בפלטפורמת המסחר המקוון הסינית JD.com, בניסיון להעלות את המכירות בשוק הבשר הגדול בעולם על אף התעניינות מועטה עד כה בתחליפי בשר, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
לפי הודעה שפרסמה החברה האמריקאית, החנות המקוונת החדשה תעזור לה להרחיב את הזמינות של המוצרים בארבע ערים מרכזיות, ובהן בייג'ינג ושנגחאי, כשהיעד הוא להתרחב ל־300 ערים ברחבי סין.
בחברה ציינו עוד כי 18 מחסני הקירור של JD.com יספקו את המשלוחים של המוצרים לצרכנים בתוך 48 שעות מרגע ההזמנה.
2 צפייה בגלריה
המבורגר צמחי של ביונד מיט beyond meat
המבורגר צמחי של ביונד מיט beyond meat
המבורגר צמחי של ביונד מיט
עד כה המוצרים של ביונד מיט היו זמינים בסין באמצעות שותפויות מסחריות עם סטארבקס, יאם צ'יינה הולדינגס וחברת פרשהיפו מרקטס, שבבעלות עליבאבא. אולם כעת מתכוונים בחברה להתרחב לשוק הקמעונאי, וההנחה היא שפתיחת החנות המקוונת תעזור לה להגיע לקהל נרחב יותר במדינה.
על פי חברת המחקר iiMedia Research, המכירות המקוונות בסין של מזון טרי, הקטגוריה אליה משתייכים המוצרים של ביונד מיט, צפויות לעלות השנה ב־18%, בהשוואה ל־2020, ולטפס ל־300 מיליארד יואן (46.40 מיליארד דולר). במקביל השוק העולמי של תחליפים מהצומח צפוי לצמוח ל־450 מיליארד דולר עד 2040, כך לפי הערכות חברת המחקר קירני.
המהלך של ביונד מיט מגיע בעקבות צעד דומה שביצעה ענקית המזון נסטלה, שבדצמבר השיקה תחליפים מהצומח של המבורגר, נקניקיות ונאגטס המותאמים לבישול הסיני. ביונד מיט מתכוונת להציע גם תחליף מהצומח לבשר חזיר, הנחשב אהוב במיוחד על הסינים, וכן תמכור רכיבים שמשמשים לבישול מנות מקומיות כמו דמפלינגס ונודלס.
2 צפייה בגלריה
תחליף בשר ביונד מיט beyond meat
תחליף בשר ביונד מיט beyond meat
ביונד מיט. קשה לקלוע לטעם של הסינים
(צילום: רויטרס)
המאמצים הללו מצד חברות המזון הבינלאומיות מגיעים אף שבסין לא נרשמה התלהבות גדולה סביב התחליפים מהצומח. "בינתיים נראה שזה ריקוד סולו מצד היצרנים, והצרכנים לא מצטרפים לטנגו", הגיב לרויטרס זהאו דנפנג, אנליסט של תעשיית המזון. לדבריו, הצרכנים הסינים חוששים מבעיות של בטיחות מזון וגם אינם אוהבים את הטעם. לפי סקר שנערך לאחרונה בפלטפורמת המדיה החברתית סינה וויבו, רק 14% מבין 400 המשתתפים היו מוכנים לטעום תחליף בשר מהצומח. בכל זאת, הפוטנציאל הגלום בשוק של 1.4 מיליארד אנשים קוסם לחברות.
מכשול נוסף מגיעה בדמות המחיר. אריזה כפולה של בקר מהצומח של ביונד מיט נמכרת בחנות של JD.com ב־210 יואן, זאת בעוד קילו של בשר בקר מקומי עולה 140 יואן באותה פלטפורמה. "טעמתי את זה פעם אחת בשביל הכיף ומתוך סקרנות", סיפר ליו ייפינג, איש עסקים מבייג'ינג שאכל כריך עם ביונד מיט בסניף סטארבקס בעיר. "זה היה לא רע, אבל אני לא מתכוון לנסות עוד פעם כי זה לא זול".
ביונד מיט דיווחה כי ברבעון הראשון השנה היא רשמה עלייה של 11% בהכנסות ל־108.2 מיליון דולר והפסד של 27.3 מיליון דולר.