סגור
בואינג דלת  max
דלת ה-737 שהתנתקה ( צילום: Instagram/@strawberrvy)

בואינג משנה כיוון: מדדי בטיחות יקבעו 60% מהבונוסים לעובדים

לפי התוכנית החדשה, מדדי בטיחות ואיכות יהיו אחראים לרוב הבונוסים לעובדים ביחידה המייצרת מטוסים מסחריים - לעומת 25% עד עתה; בינואר התנתקה דלת במטוס 737 מקס של חברת אלסקן איירליינס, ומינהל התעופה אסר על הרחבת ייצור הדגם

חברת בואינג הודיעה כי בכוונתה לשנות את אופן תשלום הבונוסים לעובדיה, כך שיושם דגש על איכות ובטיחות. כך לפי דיווח ברויטרס. ההודעה מגיעה ברקע אירוע הבטיחות שהתרחש בינואר, אז התנתקה דלת במטוס 737 מקס של חברת אלסקן איירליינס.
לפי תוכנית התמריצים החדשה של החברה, הכוללת פקידים, מנהלים ועובדים, מדדי בטיחות ואיכות יקבעו 60% מהבונוסים ביחידה המייצרת מטוסים מסחריים (BCA), בהם ה-737, 767, 777 ו-787. קודם לכן ניתנו 75% מהתמריצים ב-BCA על הישגים פיננסיים, בעוד 25% הנותרים היו קשורים ליעדים תפעוליים, שכללו איכות ובטיחות.
בואינג מסרה עוד כי כל העובדים יידרשו להשלים הכשרות על בטיחות מוצר ובקרת איכות, כתנאי מקדים לקבלת תמריץ שנתי כלשהו. בשתי היחידות האחרות של בואינג, הצבאית והשירותים, המדדים הפיננסיים עדיין יקבעו 75% מהבונוסים.
"מאוד חשוב לשפר את התוצאות האלה שכולנו מחויבים להן, ולמסור מוצר איכותי ובטוח ללקוחותינו", כתבה סמנכ"לית התפעול של בואינג, סטפני פופ, לעובדי החברה.
מינהל התעופה האזרחית האמריקאי (FAA) אסר על בואינג להרחיב את ייצור דגם ה-737 בינואר, בטענה כי "בעיות בקרת האיכות שראינו אינן מתקבלות על הדעת".