סגור
עמודי חשמל ב בריטניה
עמודי חשמל בבריטניה (צילום: רויטרס)

תוכנית חירום בבריטניה: שבוע הלימודים יקוצר בגלל מחירי החשמל?

ברקע הזינוק החד במחירי האנרגיה ובמקביל לעלייה הצפויה בשכר המורים, בתי ספר בבריטניה שוקלים מעבר לשבוע לימודים בן שלושה או ארבעה ימים. הזינוק במחירי האנרגיה הצפוי בחורף הקרוב כבר הוגדר כמצב חירום לאומי המהווה איום פיננסי חמור בסדר גודל של מגפת הקורונה

בתי ספר בבריטניה שוקלים מעבר לשבוע לימודים בן שלושה או ארבעה ימים, זאת ברקע הזינוק החד במחירי האנרגיה במקביל לעלייה הצפויה בשכר המורים.
לפי דיווח ב"טלגרף" הבריטי, הרעיון עלה במסגרת שיחות חירום שמקיימים בימים אלה מנהלי בתי ספר עם מושלים אזוריים כדי לבחון כיצד למתוח את התקציבים בעקבות העלייה ביוקר המחיה.
מדד המחירים לצרכן בבריטניה טיפס ב־8.2% ב־12 החודשים עד יוני, לעומת 7.9% במאי. מומחים הזהירו כי האינפלציה עשויה לחצות את ה־15% וחשבונות החשמל עשויים לטפס ל־5,000 ליש"ט לשנה בממוצע, עלויות שיוסיפו ללחצים הפיננסיים המעיקים ממילא על מערכת החינוך. הזינוק במחירי האנרגיה הצפוי בחורף הקרוב כבר הוגדר כמצב חירום לאומי המהווה איום פיננסי חמור בסדר גודל של מגפת הקורונה.
לפי דובר מטעם משרד החינוך הבריטי, תקציבי החינוך יעלו ב־7 מיליארד ליש"ט עד 2024־25. עוד ציין הדובר, כי על שבוע הלימודים לכלול לא פחות מ־32.5 שעות, וכי אלפי בתי ספר בממלכה מצליחים לעמוד בכך, גם ללא תוספת תקציב.
בספטמבר הקרוב עתידים המורים לקבל העלאת שכר, כאשר מורים ותיקים יזכו בתוספת של 5%, הגבוהה ביותר זה 30 שנה.