סגור

איירבוס: ב-2025 נפעיל "מוניות מעופפות" חשמליות

יצרנית המטוסים האירופית חשפה את הדגם העדכני של CityAirbus: כלי טייס חשמלי שנועד לטיסות באזורים עירוניים צפופים, הרגישים לרעש. המטוס-מסוק החשמלי יכול להטיס עד 4 נוסעים, ללא טייס, ולטוס למרחק של עד 80 ק"מ במהירות של 120 קמ"ש; הטיסה הראשונה של האבטיפוס מתוכננת ל-2023

יצרנית המטוסים האירופית איירבוס חשפה את הדגם העדכני של CityAirbus, כלי הטייס החשמלי ונטול הפליטות של החברה שנועד לטיסות באזורים עירוניים צפופים הרגישים לרעש.
באתר ביזנס אינסיידר דווח כי הדור החדש של כלי הטייס החשמלי הוא חלק מהחזון של איירבוס לשירות "מוניות מוטסות" פנים עירוני. המטוס, שכלל אינו פולט גזים מזהמים, נחשף בוועדת איירבוס הראשונה שכינסה החברה בנושא "חלוצים בתעופה בת קיימא", והתמקדה ברעיונות לקידום שוק התעופה העירוני.
2 צפייה בגלריה
סיטי איירבוס הליקפוטר חשמלי מונית מעופפת
סיטי איירבוס הליקפוטר חשמלי מונית מעופפת
סיטי-איירבוס
(צילום: CityAirbus)
המטוס החשמלי יכול להטיס עד ארבעה נוסעים, ללא טייס, ולטוס למרחק של עד 80 ק"מ במהירות של 120 קמ"ש, כך לפי איירבוס. גוף המטוס כולל זנב בצורת האות V וכנפיים קבועות. מערכת המדחפים הייחודית שלו כוללת שמונה פרופלורים חשמליים. רמות הרעש, שהן חלק מהותי בעיצוב המטוס, הן נמוכות מ-65 דציבלים בטיסות ופחות מ-70 דציבלים בנחיתות.
"אנחנו במשימה ליצור ביחד שוק חדש לגמרי שמשלב תעופה עירונית בצורה ידידותית לסביבה, תוך התייחסות לנושאים סביבתיים וחברתיים. איירבוס משוכנעים שהאתגרים האמיתיים עוסקים בעיקר באינטגרציה אורבנית, קבלה ציבורית וניהול תעופה אווירית אוטונומית בדיוק כפי שהם עוסקים בטכנולוגיה ובמודל העסקי", הגיב מנכ"ל חטיבת המסוקים של איירבוס, ברונו אוון. "אנחנו מתבססים על כל היכולות שלנו לבנות שירות בטוח, בר קיימא ומשולב שיועיל לחברה".
2 צפייה בגלריה
סיטי איירבוס הליקפוטר חשמלי מונית מעופפת 2
סיטי איירבוס הליקפוטר חשמלי מונית מעופפת 2
סיטי-איירבוס
(צילום: CityAirbus)
כלי הטייס הנוכחי הוא גרסה משודרגת של דגם שהושק ביולי 2020. הפיתוח של הדור הראשון החל כבר ב-2016 והוצג כשירות מוניות שיכול לדלג מעל הפקקים העירוניים. אולם, לרוב תעופה מסוג זה בוצעה על ידי מסוקים רעשניים.
לפי איירבוס, הדגם החדש משלב את "הטוב משני העולמות" ושומר על יכולות הטיסה של מסוקים, כמו למשל היכולת להמריא במאוזן ולחוג. כלי הטייס נמצא כעת בשלב העיצוב, הטיסה הראשונה של האבטיפוס מתוכננת ל-2023 - וקבלת האישור לשנתיים לאחר מכן.