סגור
נעלי ספורט נייקי Nike
נעלי ספורט של נייקי. לא מממשת את הפוטנציאל (צילום: pio3/Shutterstock)

נייקי צופה ירידה בהכנסות ומצמצמת ייצור של חלק ממותגי הנעליים

ענקית ביגוד הספורט דיווחה בשבוע שעבר כי ההערכה היא שההכנסה במחצית הראשונה של השנה הפיסקאלית המתחילה ביוני תרד בשיעור קל, וכי היא מקצצת בהזמנות של דגמים קלאסיים כמו אייר פורס 2 ופגסוס. החברה מתמודדת עם תחרות קשה בענף הריצה מול מותגים חדשים כמו הוקה

נייקי הזהירה בשבוע שעבר שההכנסה שלה במחצית הראשונה של השנה הפיסקלית הבאה המתחילה ביוני תתכווץ בשיעור קל, זאת לאחר שהאסטרטגיה של מכירה ישירות ללקוח לא הובילה לצמיחה המצופה ועל רקע הפסד נתח שוק בקטגוריית הריצה, כך לפי דיווח ברויטרס.
יצרנית ביגוד הספורט הגדולה בעולם פרסמה את התחזית ביום חמישי ולאחר מכן ערך סמנכ"ל הכספים מתיו פרינד שיחה עם משקיעים, בה חשף כי החברה מקצצת בהזמנות של דגמי נעליים "קלאסיים" כמו אייר פורס 1 וכן בייצור של מותג נעלי הריצה פגסוס.
הסיבה לכך, לדבריו, היא התמקדות בהשקות דגמים ופיתוח מוצרים חדשים. "אנחנו יודעים שנייקי לא מממשת את הפוטנציאל שלה, די ברור שעלינו לבצע כמה התאמות חשובות", הוסיף המנכ"ל ג'ון דונהיו. לדבריו, החברה מתכוונת להשיק השנה דגמים חדשים של נעלי ריצה, כולל נעליים לרצים "יומיומיים" שיכללו את סוליות נייקי אייר.
המיקוד הזה בדגמי נעלי ריצה חדשים נובע מכך שנייקי מתקשה להתחרות במותגי ריצה חדשים יותר, שהצליחו לנגוס בנתח השוק שלה הודות לדגמי נעליים המבטיחים תוצאות טובות יותר כמו קליפטון 9 ובונדי 8 של הוקה (Hoka), הכוללים סוליות עבות עם קצף המועדפות על הצרכנים.
עבור הרבעון האחרון דיווחה החברה על רווח של 77 סנט למניה, בעוד שההכנסות עלו ב-0.3% ל-12.43 מיליארד דולר. בצפון אמריקה, השוק הגדול ביותר של החברה, עלו המכירות ב-3% ואילו בבסין נרשמה עלייה של 5%, הודות לקידומי מכירות והנחות על נעלי ג'ורדן.
בדצמבר חשפה החברה תוכנית לחיסכון של 2 מיליארד דולר בעלויות בשלוש השנים הבאות, הכוללת קיצוץ 2% מכוח האדם. החברה מעסיקה ברחבי העולם 83,700 עובדים.
בתוך כך, ביום חמישי הודיעה התאחדות הכדורגל הגרמנית על סיום השותפות עם אדידס לאחר 70 שנים והחלפתה בנייקי. החוזה החדש יצא לדרך ב-2027 ויימשך עד 2034. "אנחנו מצפים לעבודה עם נייקי ומודים להם על האמון בנו", מסר נשיא ההתאחדות ברנרד ניונדורף.