סגור

משרד המשפטים האמריקאי ל-IRS: להעביר לקונגרס את הצהרות המס של טראמפ

ועדת המיסוי של הקונגרס טענה בעבר כי היא זקוקה להצהרות המס של הנשיא לשעבר לצרכי חקירה - אך משרד המשפטים בממשל טראמפ סירב לפעול בנושא; חברי קונגרס רפובליקאים: "ההחלטה התקבלה ממניעים פוליטיים"


משרד המשפטים האמריקאי הורה לרשות מס הכנסה (IRS) להעביר את הצהרות המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לקונגרס.


ההחלטה עשויה להביא לסיומו מאבק משפטי מתמשך סביב ההצהרות, ונתפשת כמכה משפטית כואבת לטראמפ.
אף שהחוק אינו מחייב זאת, כל הנשיאים האמריקאים מאז 1976, מלבד טראמפ, פרסמו את הצהרות המס שלהם.
טראמפ עדיין לא הגיב פומבית על ההתפתחות האחרונה, ואף נותרו לו עוד דרכים בבתי המשפט כדי לנסות ולהילחם בהחלטה. לעומתו, חברי קונגרס רפובלקאים גינו את ההחלטה, וטענו כי היא נובעת ממניעים פוליטיים.
בתקופת נשיאותו טען טראמפ פעמים רבות כי הוא בעיצומה של ביקורת מצד מס ההכנסה ולכן אינו יכול לפרסם את הצהרות המס. ואולם ממס הכנסה מסרו כי אין בכוונתם למנוע את פרסום המידע.

1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נאום ניצחון מוקדם בחירות לנשיאות 2020
דונלד טראמפ נאום ניצחון מוקדם בחירות לנשיאות 2020
דונלד טראמפ
(צילום: איי פי)

ועדת המיסוי של הקונגרס טענה בעבר כי היא זקוקה להצהרות המס של הנשיא לשעבר לצרכי חקירה הבוחנת האם ציית לחוקי המס. עם זאת, משרד המשפטים תחת ממשל טראמפ סירב להעביר את המסמכים בטענה שהדרישה למסירתם נובעת ממניעים פוליטיים.
יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי מהמפלגה הדמוקרטית, שיבחה היום את ההחלטה, ואמרה כי "לעם האמריקאי מגיע לדעת את העובדות לגבי הקונפליקטים הבעייתיים של הנשיא שערער על הביטחון והדמוקרטיה שלנו".
כבר בפברואר הורה בית המשפט הגבוה לטראמפ להגיש את הצהרות המס שלו ומסמכים פיננסיים אחרים לתובעים בניו יורק. ההחלטה הזו היוותה מכה לטראמפ, שניהל קרב משפטי כדי להגן על המסמכים שלו. הוא מכחיש כל העת שפעל לא כשורה וטוען שהחקירה הזו סביב ענייני המס שלו היא "ציד מכשפות".