סגור
טקס קבלת פנים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב נתב"ג
הנשיא ביידן לאחר נחיתתו בישראל (צילום: AFP)

ביידן נמצא שוב חיובי לקורונה ויחזור לבידוד: "מרגיש טוב"

נשיא ארה"ב, שנדבק בנגיף לפני תשעה ימים ויצא מבידוד, נמצא שוב חיובי לקורונה. רופאו מסר כי הנשיא לא סובל מתסמינים ומרגיש "די טוב"

הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נמצא שוב חיובי לנגיף הקורונה ויחזור לבידוד לחמישה ימים לפחות - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
הנשיא בן ה-79 נדבק בנגיף לפני תשעה ימים, ויצא מבידוד לאחר שיצא שלילי.
רופאו של ביידן, ד"ר קווין אוקונור, מסר כי הנשיא לא סובל מתסמינים ומרגיש "די טוב", אך ישמור על "בידוד הדוק".
ביידן התייחס להידבקות החוזרת שלו בנגיף בציוץ שהעלה, שבו ציין כי אין לו תסמינים, אך הוא ישמור על בידוד "לטובת הבטיחות של כולם מסביבי". ביידן ציין כי הוא "עדיין בעבודה, ובקרוב אחזור לדרכים".
רופאו של הנשיא הזהיר בעבר כי קיים חשש ל"ריבאונד" בתוצאות הבדיקות של הנשיא, תופעה שקיימת בקרב אחוז קטן מהחולים שכמו ביידן השתמשו בתרופה האנטי-ויראלית Paxlovid כחלק מהטיפול שלהם.
לפיכך, ביידן "הגדיל את קצב הבדיקות שלו, הן כדי להגן על אנשים סביבו והן כדי להבטיח זיהוי מוקדם של כל חזרה של הנגיף", כתב אוקונור במזכר שפורסם היום (שבת) אחר הצהרים.
הנשיא ערך בדיקות קורונה ויצא שלילי בימים שלישי, רביעי, חמישי ושישי, אך הבוקר אומת כחיובי בבדיקת אנטיגן שנערכה לו.
גילו של ביידן מעמיד אותו בסיכון גבוה יותר לחלות במחלה קשה. אנשים מעל גיל 65 מהווים יותר מ-81% ממקרי המוות מהנגיף, על פי ה-CDC.
"הנשיא לא חווה הופעה חוזרת של סימפטומים, והוא ממשיך להרגיש די טוב. מכיוון שכך, אין סיבה לחדש את הטיפול בשלב זה, אבל ברור שנמשיך במעקב צמוד", כתב אוקונור.
"עם זאת, בהינתן בדיקת האנטיגן החיובית שלו, הוא יתחיל מחדש בהליכי בידוד קפדניים. כפי שציינתי בעבר, הנשיא דואג להגן על כל אחד מהעובדים בסביבתו, כולל על עובדי הבית הלבן, השירות החשאי ושאר הצוותים שתפקידיהם דורשים קרבה (אם כי מרוחקת חברתית) אליו", כתב אוקונור.