סגור
מלאי נעלי ייזי
מלאי נעלי ייזי במחסני אדידס (צילום: AP / Seth Wenig)

הסאגה טרם הסתיימה: אדידס תקועה עם מלאי נעלי ייזי בשווי 1.3 מיליארד דולר

במחסני אדידס נערם המלאי של נעלי ייזי שאינן נמכרות לאחר פירוק השותפות עם קניה ווסט, ובקרוב תתקבל ההחלטה מה לעשות איתן. מסירה לנזקקים עלולה להוביל למכירה חוזרת עקב שווי השוק הגבוה

עברו כמעט שבעה חודשים מאז שאדידס נפרדה מהראפר קניה ווסט, והקופסאות של נעלי הייזי הפופולריות שלו עדיין נמצאות בערימות במחסנים. המלאי של ייזי שלא נמכר בשווי 1.3 מיליארד דולר מכביד על חברת בגדי הספורט הגרמנית, והיא מנסה להנדס תפנית מאובדן קו נעלי הספורט הרווחי והנפילה בשל הקשר עם ווסט.
"אדידס מתקרבת לקבלת החלטה מה לעשות עם נעלי הספורט", אמר המנכ"ל החדש, ביורן גולדן, בשיחת ועידה שהתקיימה ביום ו', לאר שדיווח על אובדן מכירות של 441 מיליון דולר מתחילת השנה. "יש הרבה בעלי עניין המעורבים בדיונים, ולכן לא הושגה עדיין החלטה", אמר. אדידס תקועה עם ערימות של נעלי הדגל של המותג ייזי, לאחר שסיימה את יחסיה עם ווסט באוקטובר, עקב הערותיו האנטישמיות במדיה החברתית ובראיונות.
גולדן, שהפך למנכ"ל בינואר, לאחר הפיצול מווסט, סירב לומר אם נשללה האפשרות של השמדת הנעליים, אך לדבריו החברה "ניסתה להימנע מכך". בעבר הוא אמר שלאפשרויות אחרות יש חסרונות: אם יימכרו נעלי הספורט, יצטרכו לשלם לווסט תמלוגים, לתפור את הנעליים מחדש כדי להסיר את זיהוי המותג יהיה לא הגון, ומסירה לנזקקים עלולה להוביל למכירה חוזרת עקב שווי השוק הגבוה שלהן.
גולדן לא ציין כמה זוגות נעלי ייזי אדידס מחזיקה, "כי אז הצרכנים ידעו כמה יש לנו, וזה ישפיע על הביקוש". "איבוד המותג ייזי פוגע בנו כמובן", הצהיר גולדן. "הרווחים שלנו יפחתו ב-500 מיליון יורו השנה אם אדידס תחליט שלא למכור את המלאי הנותר של ייזי", כך מסרה החברה מבסיסה שבהרצוגנאורך. גולדן אמר כי התוצאות של אדידס היו טובות יותר מהצפוי, כיוון שהחברה מבקשת להתחיל מחדש את הצמיחה ולהתקדם לאחר הפרידה מווסט. הוא כינה את 2023 שנת מעבר בדרך ל-2024 טובה יותר, ו-2025 טובה.