סגור

סיכום בקומרצבנק: יקוצצו 10,000 משרות ברחבי העולם

המנכ"ל ואיגוד העובדים סיכמו על המהלך. המטרה היא החזרת הבנק השני בגודלו בגרמניה לרווחיות. הצעד נעשה כחלק מתוכנית לארגון מחדש בבנק שעלותה יותר מ-2 מיליארד יורו, במסגרתה תתאפשר פרישה מרצון ויקוצצו שעות העבודה של העובדים הוותיקים

מנפרד קנוף, מנכ"ל הבנק הגרמני קומרצבנק, הגיע להסכם עם העובדים על צמצום כוח העבודה, שמאפשר לו לקצץ 10 אלף משרות ברחבי העולם.


ההסכם, שאותו פרסמו הבנק ואיגוד העובדים, עומד במרכז המאמצים של קנוף להחזיר את הבנק השני בגודלו בגרמניה לרווחיות. "היום נקטנו בצעד מרכזי לעבר השגת יעד העלויות שלנו, ולעבר היעד של הפיכת קומרצבנק לרווחי", אמר בתגובה לסוכנות הידיעות רויטרס.
בבנק מקווים שהשינויים יובילו לעלייה בהכנסות, זאת לאחר חילופים רבים בהנהלה ושינויי אסטרטגיה תכופים. הבנק לא הצליח להתאושש לגמרי לאחר שקיבל חילוץ מהממשלה במשבר הפיננסי העולמי לפני למעלה מעשור. בשנה שעברה דיווח הבנק על הפסד של 2.9 מיליארד יורו.

1 צפייה בגלריה
קומרצבנק
קומרצבנק
קומרצבנק
(צילום: רויטרס)

קנוף נכנס לתפקידו בראש הבנק בתחילת השנה, ושבועות ספורים לאחר מכן הכריז על התוכנית לקצץ 10 אלף משרות ולסגור מאות סניפים, זאת כחלק מתוכנית ארגון מחדש בעלות של 1.8 מיליארד יורו (2.2 מיליארד דולר). עם זאת, ביום שישי הודיעו בבנק כי העלות תהיה גבוהה יותר בסופו של דבר ותטפס מעל 2 מיליארד יורו.
קנוף טען בינואר כי הקיצוצים הם "גלולה מרה" אך נחוצה. בחודשים האחרונים עסקה ההנהלה במו"מ עם איגוד העובדים על היקף הקיצוצים. ההסכם שגובש כולל תוכנית פרישה מרצון וצמצום שעות של העובדים הוותיקים. כמו כן היא כוללת חבילת פיצויים ותכניות הכשרה מחדש.
כריסטוף שמידט, נציג האיגוד, מסר כי ההסכם ימנע למעשה פיטורים ויאט את קצב עזיבות העובדים כך שמי שנשאר לא יסבול מעומס עבודה.
קנוף, עורך דין בהכשרתו, בילה את מרבית הקריירה שלו בענקית הביטוח אליאנץ ועבר לדויטשה בנק ב-2019. הוא הצטרף לקומרצבנק ב-2021. "המטרה שלי היא להבטיח את העצמאות של קומרצבנק כבנק רווחי עם ביצועים גבוהים", אמר לרויטרס.