סגור

"מלחמת היין" בין אוסטרליה לסין מגיעה לארגון הסחר העולמי

בנובמבר הטילה סין היטלי היצף על יינות אוסטרליים; כעת הגישה קנברה תלונה ל-WTO, אך הודיעה כי היא "פתוחה למו"מ"


אוסטרליה הגישה לארגון הסחר העולמי (WTO) תלונה רשמית נגד סין, לאחר שבנובמבר הטילה בייג'ינג היטלי היצף על יינות אוסטרליים, כך הודיעה היום הממשלה בקנברה.

לפי ההודעה, ההחלטה מגיעה לאחר התייעצויות עם יצרני היין של אוסטרליה. "אוסטרליה נותרת פתוחה לאפשרות של משא ומתן ישיר עם סין כדי לפתור את הנושא", נכתב עוד.
מדובר במהלך האחרון בהסלמה המתמשכת במתחי הסחר שבין אוסטרליה לסין - שותפת הסחר הגדולה ביותר שלה - והוא מגיע לאחר אזהרות של ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון לפיהן ממשלתו תגיב לכל מדינה שתנסה להפעיל עליה "כפייה כלכלית".


1 צפייה בגלריה
פנאי יקב אוסטרלי
פנאי יקב אוסטרלי
יקב באוסטרליה
(צילום: Shutterstock)

הגשת התלונה מגיעה כמה ימים לאחר פסגת מדינות ה-G7, בה קראה אוסטרליה להקשחת עמדות נגד שיטות הסחר של סין, ולגישה גלובלית יותר תקיפה בנושא.
מוריסון השתתף בפסגה כחלק ממדינות ה-G7 פלוס, שכללה גם את מנהיגי דרום קוריאה, דרום אפריקה והודו. בייג'ינג הטילה סנקציות כלכליות קשות על טווח רחב של מוצרים אוסטרליים בחודשים האחרונים, כולל מכסים והיטלים שונים על מגזרי החקלאות, הפחם, היין והתיירות. רבים בקואליציה נגד סין סבורים שהאמצעים מהווים ענישה על המאמץ להקטין את השפעתה של בייג'ינג באוסטרליה, דחיית השקעות סיניות בתחומים רגישים, וקריאות פומביות לחקירה בנושא התפרצות הקורונה.
אוסטרליה כבר התלוננה ל-WTO על מכסים שהטילה סין על שעורה מתוצרתה. שר המסחר דן טהאן אמר שההחלטה עקבית עם שימוש קודם שעשתה הממשלה ב-WTO, ועולה בקנה אחד עם תמיכתה של אוסטרליה במערכת סחר מבוססת חוקים.