סגור
משבר אקלים

משבר האקלים
לכמחצית מהערים בעולם אין תוכנית להתמודד עם השפעות משבר האקלים

עוד לפי הדו"ח שמבוסס על נתונים מ-812 ערים, האוכלוסייה בערים הללו צפויה להגיע לכ-400 מיליון איש עד סוף העשור. זאת למרות כ-93% מהערים בעולם ייאלצו להתמודד עם סיכוני אקלים משמעותיים

לכמעט מחצית מהערים בעולם, שבהן יחיו עד סוף העשור 400 מיליון איש, אין תוכנית להתמודד עם ההשפעות הצפויות של שינוי אקלים, אף ש-93% מכלל הערים עתידות להתמודד עם סיכוני אקלים משמעותיים. כך לפי דו"ח שפרסם בשבוע שעבר ארגון Carbon Disclosure Project (CDP).

הדו"ח מבוסס על סקר ונתונים שהעבירו לארגון 812 ערים מכל העולם. בשנים האחרונות, כשמדינות וממשלות כשלו בקידום ההתמודדות עם משבר האקלים, ערים וממשלים מוניציפליים רבים תפסו עמדות הובלה בתחום. ואולם, הממצאים האחרונים מצביעים על כך שגם ברמה העירונית דרושה עוד עבודה רבה.
1 צפייה בגלריה
פוטו חום יולי התחממות כדור הארץ גרינלנד קרחונים נמסים
פוטו חום יולי התחממות כדור הארץ גרינלנד קרחונים נמסים
קרחונים נמסים בגרינלנד
(צילום: גטי אימג'ס)
כך, למשל, 58% מהערים לא הציבו יעדי הפחתת פליטות עירוניים, ול-51% מהערים אין תוכנית פעולה אקלימית. ל-43% מהערים אין תוכנית להתמודד עם השפעות משבר האקלים, וזאת בשעה ש-93% מהערים העריכו שמשבר האקלים מציג בעבורן סיכון משמעותי, ו-74% אמרו שהוא מגדיל סיכונים קיימים באוכלוסיות פגיעות.
בנוסף, כרבע מהערים אמרו ששיקולים תקציביים הם מחסום בכל הנוגע להערכות לשינוי אקלים. ל-422 ערים יש 1,142 פרויקטים להתמודדות עם משבר האקלים שטרם קיבלו מימון. העלות של פרויקטים אלו עומדת על 72 מיליארד דולר, 22.6 מיליארד דולר מתוכם לפרויקטים של ניהול משק המים העירוני.
"הסתגלות להשפעות שינוי האקלים מורכבת יותר למימון מהפחתת פליטות", אמרה לגארדיין מנהלת צוות הערים והממשלים המקומיים ב-CDP, קיירה אפלבי. "יש תועלות משמעותיות בהתאמה וחוסן, אבל הן לא מופיעות במאזן הכספי. רק שבריר מהוצאות ההתאוששות ממגיפת הקורונה מועבר לשינוי אקלים, ואפילו פחות מכך להתאמה. יש צורך בתמיכה ממשלתית, וערים זקוקות למימון על מנת להפוך לחסינות יותר בטווח הארוך".