סגור

מתקפת כופר חריגה על מערכת הבריאות של אירלנד: "כל המערכות הושבתו"

שירות הבריאות האירי השבית את מערכות ה-IT שלו היום, לאחר שנפגע ממתקפת כופר יוצאת דופן. כעת לא ניתן להירשם לקבלת חיסוני קורונה, ובדיקות שונות מבוטלות. מנכ"ל השירות: "המצב מאוד מורכב"


שירות הבריאות של אירלנד (HSE) השבית את מערכות ה-IT שלו היום, זאת לאחר שנפגע ממתקפת כופר מתוחכמת. פקיד בארגון אמר כי מתרחשת "מתקפת כופר רצינית" על מערכות המידע שלו. "לקחנו צעד ביטחון של כיבוי מערכות המידע עד שנוכל להעריך את המצב במלואו. אנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמת לחולים שלנו ולציבור. נמסור מידע נוסף כשהוא יהיה בידינו," הוא אמר.
מבצע החיסונים של המדינה לא נפגע ומתן החיסונים נמשך כרגיל, אך פורטל ההרשמה לקבלת חיסונים אינו נגיש כרגע. גם רופאים לא יכולים להפנות מטופלים לבדיקות קוביד 19, ונאמר להם לגשת למרכזי בדיקות ציבוריים. שירות האמבולנסים של HSE פועל כרגיל. בית החולים ליולדות רוטונדה בדבלין הודיע שכל הבדיקות ללא אשפוז מבוטלות, למעט עבור נשים שנמצאות בשבוע ה-36 להריונן או יותר. במקביל כל מרפאות הגינקולוגיה נסגרו.
"המצב מאוד מורכב", אמר פול רייד, מנכ"ל HSE. "זה משפיע על כל המערכות הארציות והמקומיות שלנו שמעורבות בשירותי הליבה שלנו. הבנו שזה קורה במהלך הלילה, וכמובן שפעלנו מיד. בראש סדר העדיפויות נמצאת הכלת האירוע. זוהי מה שמכונה מתקפת כופר אנושית, בה התוקפים מנסים להשיג גישה למידע".
ב-2017 נפגעו שירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS) וארגונים נוספים מנוזקה שנקראה WannaCry. לאחרונה נפגע גם קו הצינור קולוניאל בארצות הברית ממתקפת סייבר גדולה, שפגעה במערכות להובלת גז במדינות דרום מזרח ארצות הברית. קולוניאל חידשה את פעילותה ביום רביעי לאחר ששילמה כופר של 5 מיליון דולר להאקרים.