סגור

שוב צרות לבואינג: בעיית החשמל בדגם 737 מקס - לא רק בתא הטייס

לפני שבוע קורקעו מטוסים מהדגם לאחר שנמצאה תקלת חשמל בתא הטייס. כעת נמצאו בעיות דומות במקומות נוספים במטוס. התקלה הנוכחית לא קשורה לזו שגרמה להתרסקות שני מטוסי בואינג ושבעקבותיה קורקעו המטוסים ל-20 חודשים

בעיה חשמלית שהובילה לקרקועם של עשרות מטוסי בואינג 737 מקס התבררה כנרחבת משהונח בתחילה, לאחר שמהנדסים מצאו פגמים דומים במקומות נוספים בתא הטייס, כך הודיעו מקורות מהתעשייה אתמול, מדווחת רויטרס.


חברות תעופה קרקעו עשרות מטוסים מדגם זה לפני שבוע לאחר שבואינג הזהירה מבעיית הארקה במערכת בקרת גיבוי החשמל שנמצאת בתא הטייס בכמה מטוסים שיוצרו לאחרונה, הנובעת מתהליך הייצור. מאז הקרקוע הראשוני נמצאה בעיה דומה במקומות נוספים במטוסים, כולל באזור האחסון שם ממוקמת יחידת הבקרה ובלוח המחוונים שמשמש את הטייסים. מניות בואינג ירדו ב-1.2% בעקבות הדברים.
התקלה, שמשפיעה על כחמישית ממטוסי המקס שנמצאים בשוק, היא האחרונה בשורת בעיות שהתגלו בדגם הנמכר ביותר של בואינג, אך אינה קשורה לתקלה שגרמה לשתי ההתרסקויות הקטלניות שבהן נהרגו 346 בני אדם ושהביאו לקרקוע המטוסים ל-20 חודשים. בואינג אמורה להוציא הוראות לחברות התעופה כיצד לתקן את בעיית ההארקה, שנמצאת בחיווטים שאמורים לשמור על בטיחות המטוס במקרה של עליית מתח.

1 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 737 מקס
מטוס בואינג 737 מקס
מטוס בואינג 737 מקס
(צילום: רויטרס)

בעוד שרוב האנליסטים מאמינים שתיקון הבעיה אמור להיות פשוט, לא ידועים כעת פרטים על מועד פרסום ההוראות לתיקון הבעיה, שהתגלתה בכ-90 מטוסים שקורקעו. יצרנית המטוסים אמרה בתחילה לחברות תעופה שהתיקון אמור לארוך מספר שעות עד ימים בכל מטוס. מקור הבעיה התגלה כשינוי בחומר הבידוד החשמלי כאשר בואינג חזרה לייצר את המטוסים בשנה שעברה.
כמעט כל המטוסים המושבתים נבנו לפני שמסירת מטוסי המקס התחדשה בדצמבר, מעט לאחר שרגולטורים האמריקאים הסירו את האיסור שנגרם עקב ההתרסקויות מ-2018 ו-2019. בואינג אמרה שהיא מתכננת להגביר את קצב ייצור המקס ל-31 מטוסים בחודש עד תחילת 2022, זאת לעומת כארבעה מטוסים בחודש שהיא מייצרת כיום. מאז גילוי התקלה הנוכחית לא מסרה בואינג אף מטוס חדש מדגם זה.