$
תעשייה ופיננסים

רמי לוי האמריקאי רשם גידול של 13% ברווח הנקי לרבעון הראשון

קמעונאית המזון המסורתי הרוויחה 435 מיליון דולר הודות להורדת מחירים אגרסיוויות וקידום מכירות ממוקד, שסיפקו את הסחורה בגדול

סוכנויות הידיעות 19:2023.06.09

קמעונאית המזון האמריקאית קרוגר, שאפשר לכנותה גם "רמי לוי" של ארה"ב, הציגה היום גידול של 13% ברווחי הרבעון הראשון הפיסקלי שלה - מעל הערכות מוקדמות בוול סטריט והוכחה לכך שאסטרטגיית המחירים הנמוכים של חברת המרכולים מספקת את הסחורה. קרוגר אישרה מחדש את התחזית למכירות ולרווחי

השנה הנוכחית, נוכח הגידול הצפוי באבטלה והתחרות הגבוהה שמביאה למלחמת מחירים בארה"ב.

 

"החברה הזו מציג רבעון טוב מאוד יחסית לסביבה העסקית המאתגרת ביותר שאפשר לחוות", אמר היום האנליסט סקוט מושקין. למרות זאת, מניית החברה יורדת בכ-1% - בהתאם למגמה היומית בוול סטריט - ומשלימה נפילה של 18% מתחילת השנה.

 

קרוגר היא קמעונאית המזון האמריקאי המסורתי הגדולה ביותר בארה"ב, ובתקופה האחרונה יישמה בהצלחה תכנית לשיפור שירות הלקוחות, קידום מכירות ממוקד לקוחות נאמנים והורדת מחירים אגרסיווית. זאת, כדי להתחרות בקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, וול מארט.

 

אסטרטגייה זו הוכחה כאפקטיווית במשבר הכלכלי הנוכחי, שהביא לצמצום בצריכה הפרטית ולצריכה חסכונית יותר. למרות הורדת המחירים, החברה הצליחה להגדיל את שולי הרווח ורשמה גידול של 3.1% במכירות בחנויות זהות. השורה התחתונה הסתכמה ב-435 מיליון דולר - גידול של כ-13%. הכנסות החברה ירדו במעט ל-22.8 מיליארד דולר, לעומת 23.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2008.

 

לשם השוואה, רמי לוי, שאף הוא ידוע במבצעים ובהורדת מחירים אגרסיווית על מוצרים מסויימים, הציג ברבעון הראשון, (שנערך מוקדם יותר מאשר זה של קרוגר), עליה נאה במכירות וזינוק ברווח הנקי. הקמעונאית הגדולה יותר שופרסל, הציגה ברבעון הראשון יציבות יחסית במכירות וצניחה ברווח התפעולי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x