$
בורסת ת"א

צניחה של 19.6% בשיעור הרווחיות התפעולית של שופרסל מפעילות קמעונאית

הרווח הנקי גדל ב-19% ל-86 מיליון שקל תודות למס מופחת ששילמה שופרסל למדינה. המכירות ברבעון עלו ב-2% ל-2.63 מיליארד שקל

אורנה יפת 08:2214.05.09

הרווח הנקי של שופרסל ברבעון הראשון של השנה עלה ב-19% ל-86 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות ברבעון הסתכמו בכ-2.63 מיליארד שקל, גידול של כ-2% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2008.

 

הרווח הגולמי של החברה עמד על 25.8% ברבעון הראשון של 2009 לעומת 27% ברבעון

המקביל אשתקד, ירידה של 4.5%. את ירידת המחירים בתחום הקמעונות מסבירים בשופרסל ע"י הקרבה לחג הפסח שחל בתחילת אפריל לעומת אמצע אפריל בד"כ. לדברי מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז כי "מחירי המוצרים ברשת לא השתנו בין ברבעון הראשון השנה לעומת המקבילה והפער במספרים נבע רק מהמבצעי החג".

 

שיעור הרווחיות התפעולית מפעילות שוטפות (ללא פעילות הנדל"ן) עמדה על 4.1% לעומת 5.1% ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 19.6%. ברבעון הראשון של שנת 2009 הסתכמה ה- EBITDA ב-161 מיליון ש"ח - 6.1% ממחזור המכירות, זאת לעומת 7.3% ברבעון המקביל אשתקד.

 

כאמור, בשורה התחתונה רשמה שופרסל עלייה של 19% ברווח, אך הסיבה העיקרית לכך היא תשלום מס מופחת, שכן בדוח הנוכחי שופרסל משלמת מס של 25% לעומת 45% ברבעון המקביל אשתקד, נוסף על זה, שופרסל שילמה מס על 25 מיליון שקל על מכירת חלקה בקניון בהיקף של 45 מיליון שקל. בסופו של דבר שופרסל שילמה למדינה 29 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009 לעומת תשלום של 59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.    

 

רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים של שופרסל, אמרו בתגובה לדו"ח: "עוצמתה של רשת שופרסל באה לידי ביטוי ביישום אסטרטגיה ברורה, ממוקדת וארוכת טווח תוך התאמת פעילותה למצב הכלכלי ולשינויים בתנאי השוק. כפועל יוצא מכך שומרת הרשת על נתחי השוק ומובילות לאורך זמן. שופרסל ממשיכה להרחיב את הפורמט החדש "יש" ולפנות לקהלים הרחבים ביותר בישראל. גם ברבעון זה מציגה שופרסל עליה בהכנסות בחנויות הזהות בשיעור של 1.4% ורווח נקי רבעוני בין הגבוהים בשנים האחרונות".

 

אפי רוזנהויז הוסיף כי "למרות השינויים במצב הכלכלי והתגברות התחרות, ממשיכה החברה להציג תוצאות טובות. שופרסל היא הרשת היחידה בעלת מבנה הפורמטים הרחב העונה על כל צרכי הלקוחות בארץ בתקופה זו, שופרסל דיל, שופרסל ביג, שופרסל שלי ופורמט "יש". רוזנהויז ציין כי בתקופה זו באות לידי ביטוי התשתיות הייחודיות שיש לחברה, המותג הפרטי עם מגוון רחב של מוצרים, מועדון לקוחות שופרסל המונה מעל מליון לקוחות, וכרטיס האשראי שופרסל עם כ- 242 אלף לקוחות נאמנים לרשת".

 

רוזנהויז המשיך ואמר כי ע"פ נתוני נילסן הגדילה שופרסל את נתח השוק שלה מ-36.3% ל-37% למרות התחרות והמצב הכלכלית. הרווח הגולמי ירידה נובע.

 

רוזנהויז עקץ את המתחרים ואמר כי "האסטרטגיה של שופרסל אינה משתנה מדי יום מוכיחה את עצמה". המנכ"ל התייחס גם לרמי לוי ואמר "אנו מברכים את רמי לוי על הכניסה לאזור תל אביב והתחרות עושה לשופרסל רק טוב. ע"פ הנתונים בסניפים שלנו שקרובים לרמי לוי, יש עלייה של 10%-15% במכירות".

 

פורמט "יש" של שופרסל המונה היום כ-53 סניפים צפוי להתפתח בשנת 2009 עם עוד ארבעה סניפים נוספים, בשטח של 7000 מ"ר. בנוסף תרחיב הרשת את פורמט "אקספרס", חנויות במרכזי הערים, ותפתח שניים עד שלושה סניפים בת"א ובגבעתיים. לדברי הנהלת הרשת בשנים 2010-2011 יפתחו עוד עשרות מטרים רבועים של שטחי מסחר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x