סגור
ג'רי סיינפלד מתוך סיינפלד
ג'רי סיינפלד מתוך סיינפלד (צילום מסך: NBC)

בזכות "סיינפלד" - הקומיקאי ג'רי סיינפלד הפך למיליארדר

הקומיקאי האמריקאי נכנס לראשונה למדד המיליארדרים של בלומברג, בין היתר בזכות שידורים חוזרים ומכירת זכויות השידור של קומדיית המצבים לענקית הסטרימינג נטפליקס ב-2019

הקומיקאי ג'רי סיינפלד (69) שווה יותר ממיליארד דולר, הודות לעסקאות הסטרימינג וזכויות השידור של קומדיית המצבים המפורסמת שלו, "סיינפלד". כך לפי דיווח בוושינגטון טיימס.
סיינפלד, שנכנס למדד המיליארדרים של בלומברג בפעם הראשונה, הרוויח 465 מיליון דולר ממכירת זכויות השידור של הסדרה שלו, לצד 94 מיליון נוספים מעסקאות סטרמינג עם נטפליקס, 100 מיליון מעסקי תיירות, ו-40 מיליון מעסקי נדל"ן, על פי בלומברג. סיינפלד ולארי דייוויד, שיצרו יחד את הסדרה, מחזיקים כל אחד ב-15% מהזכויות של "סיינפלד", על פי אתר CelebrityNetWorth.com.
בין השנים 1998 ל-2013 הכניסו שידורים חוזרים של הסדרה כ-3.1 מיליארד דולר, על פי הפייננשל טיימס. תנאי העסקה שחתם סיינפלד עם נטפליקס ב-2019 לא נחשפו, אך ידוע שענקית הסטרימינג שילמה "הרבה יותר" מחצי מיליארד דולר, כך מסרו מקורבים לעסקה בעת חתימתה. שנים לאחר מכן, הצופים עדיין נהנים מהסדרה בנטפליקס, ועונות 3 עד 8 דורגו כולן בין 500 התוכניות הנצפות ביותר בנטפליקס על ידי צופים שנסקרו בין ינואר ליוני 2023.
בנוסף להכנסות ממכירת זכויות השידור, הרוויח סיינפלד גם מפרויקטים כמו 23 Hours to Kill, מ-2023, ו"קומיקאים במכוניות שותים קפה". אוסף המכוניות הנדירות שמופיע באחרונה לא נכלל בחישובים של בלומברג, אך על פי אתר CelebrityNetWorth הן שוות יותר מ-50 מיליון דולר. נציגה מטעמו של סיינפלד, איימי ג'ייקובס, אמרה לבלומברג אתמול שחישוב ההון שלו "אינו מדויק", אך לא פירטה בנושא.