סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

ללגום קברנה סוביניון לצלילי דילן, להתפעל מהאלגנטיות של דיסני פלוס, לקלוע תכשיטים בעבודת יד, לדקלם ספוקן וורד בשוק נתניה, לבשל בקצה הקוטב עם נורית זרחי או להישיר מבט אל הזיכרון

יין

ללגום קברנה סוביניון לצלילי דילן
אחרי שנתיים של הפסקה כפויה בגלל הקורונה חוזר פסטיבל היין הגדול והוותיק ביותר בישראל, זה של יקבי מטה יהודה — ובגדול. עשרות יקבי בוטיק ישתתפו בפסטיבל, החל במפורסמים מאוד, כמו קסטל ורזיאל של אלי בן זקן, פלם, צרעה וספרה, עבור ביקבי ותיקים ונהדרים ממש כמו סוסון ים ועגור, וכלה ביקבים קטנים מאוד ולא ממש מוכרים כמו נבו, רביב, בזק ואחרים. כל אלו פותחים את דלתותיהם לביקורים וטעימות, הופעות מוזיקה וארוחות מיוחדות. בין האירועים הבולטים: מחר יארח משק היין הנס שטרנבך בגבעת ישעיהו את דואו הגיטרות ג'יפסי לג'אז גיטרות כנעני; יונתן זילברשייד יתארח מחר ביקב עגור למופע שירי בוב דילן; יקב צובה יארח לערב יין ובשר מהמעשנה; והגינה של נורה במושב מטע תציע ארוחת שמונה מנות מבוססות ליקוט מקומי לצד יינות מיקבי הסביבה. לאתר התיירות של מטה יהודה לחצו כאן.
חיליק גורפינקל

6 צפייה בגלריה
פנאי פסטיבל יין ב מטה יהודה
פנאי פסטיבל יין ב מטה יהודה
פסטיבל יין במטה יהודה
(צילום: רז אטיאס)

שופינג

לקלוע תכשיטים בעבודת יד
מעצבת התכשיטים סמדר עזריאל משיקה קולקציה חדשה למותג הנהדר שלה פאולה ביאנקו. הקולקציה "Sun Kissed" נוצרה בעבודת יד מוקפדת, בהשראת הנוף הנשקף ממרפסת ביתה ביפו, גגות הרעפים, השמש והים. היא כוללת סדרת צמידים ססגונית ויפהפייה המשלבת קריסטלים ישנים וינטג' של סברובסקי ועבודת מקרמה ידנית. עזריאל יצרה גם גם סדרת תכשיטי פנינים ששובצו במעין כוס זהב ואבנים חצי יקרות בשרשרת גרנדיוזית, וכאלה שהושחלו על צמידי מקרמה שחורים. "אני מתכשטת את הפנינה", היא אומרת. "לא היה אפשר להתעלם מטרנד הפנינים, אבל הרגשתי שאני רוצה לבוא עם אמירה משלי".
החל ב־280 שקל. רחוב האגוז 4, יפו. היום (22:00-17:00) ומחר (16:00-9:00)
עילית מינמר
6 צפייה בגלריה
פנאי שרשרת של פאולה ביאנקו
פנאי שרשרת של פאולה ביאנקו
שרשרת של פאולה ביאנקו
(צילום: גלעד בר שלו)

טלוויזיה

להתפעל מהאלגנטיות של דיסני פלוס
המפגש בין ישן לחדש בסדרה הנהדרת "רק רוצחים בבניין" יוצר קלאסיקה. הסדרה היא אחת הפנינים ששירות הסטרימינג דיסני פלוס שמגיע היום למחוזותינו מתגאה בהן, ומתרחשת בבניין דירות מפואר בניו יורק. בין השכנים צ'ארלס (בגילומו של סטיב מרטין האיקוני), שחקן בעל להיט אחד, סדרה משטרתית משנות ה־90. צ'ארלס הוא חבר־שונא של אוליבר (מרטין שורט הוותיק והמצוין), מפיק בברודוויי שגם הצלחותיו חמקמקות. הם פוגשים במעלית את מייבל שצעירה מהם בשנים רבות (סלינה גומז, כוכבת דיסני מנעוריה). המשותף לשלושתם זה שהם חובבי פודקאסט של פשע אמיתי — עוד מפגש בין החדש לישן. רצח המתרחש בבניין מאפשר להם להעלות פודקאסט כזה משלהם וכך גם לפתור את התעלומה. אלא שנדמה שכל אחד מהם שומר סוד מהאחרים. הסדרה משלבת הומור, מתח ומעל לכל איזו אלגנטיות מגלגלת, שילוב ייחודי ומקורי שלא נראה כמוהו בבניין בניו יורק או בכל מקום אחר. העונה השנייה תעלה בסוף החודש.
רותה קופפר

6 צפייה בגלריה
פנאי שורט מרטין וגומז ב"רק רוצחים בבניין
פנאי שורט מרטין וגומז ב"רק רוצחים בבניין
שורט מרטין וגומז ב"רק רוצחים בבניין
(צילום: disney plus)

שבוע הספר

לדקלם ספוקן וורד בשוק נתניה
שבוע הספר שחל תמיד בחודש יוני כבר הספיק לפתח סביבו אדוות, אחת מהן היא אירועי חודש הקריאה שיזם משרד התרבות והספורט. במהלך כל החודש מתקיימים אירועי ספרות במרכזים קהילתיים, בבתי דיור מוגן ובמקומות לא צפויים ולא שגרתיים. למשל, ב־21.6 יתקיים ב"לגנסקי" בשוק נתניה האירוע "מלים בקצב" עם אמן הספוקן וורד יוסי צברי, הראפר טדי נגוסה והמוזיקאית אורית טשומה. לפרטים נוספים לחצו כאן.
אדווה נוספת היא "בית חולים לספרים" של בית אביחי בירושלים, שמציע אירועי ספרות לכל המשפחה. אז יש בו באמת בית חולים לספרים משומשים, שם מרפאים את הספרים באמצעות סדנאות לתיקון "ספרים פצועים" מרוב שימוש, שייתרמו לאחר שיקומם למחלקות ילדים בבתי חולים. חוץ מזה מתקיימים אירועי ספרות בזום עם הסופרת והמאיירת רינת הופר ועם הסופרת מאירה ברנע־גולדברג.
שירי לב־ארי

6 צפייה בגלריה
פנאי טדי נגוסה
פנאי טדי נגוסה
טדי נגוסה
(צילום: עידן שטיינר)

ילדים

לבשל בקצה הקוטב עם נורית זרחי
שלושה פינגווינים מחליטים להקים מסעדה בקצה הקוטב. הם אוספים ציוד ולומדים לבשל, אבל מהר מאוד הם מגלים שזו משימה לא פשוטה בכלל: פינגווין אחד אוהב רק מתוק, פינגווינית אחת אוהבת רק מלוח ואחת אוהבת רק חריף. ההצגה המוזיקלית המשעשעת על חברות, שיתוף פעולה ועל טעם וריח, היא עיבוד בימתי לספר הילדים המקסים "מסעדה בקצה הקוטב" של כלת פרס ישראל, הסופרת נורית זרחי, שתעלה בבכורה בשבת בתיאטרון המדיטק חולון בבימויה של קרן חובב."אני מאוד אוהבת את הספרים של נורית זרחי, ובסיפור הזה יש קסם מיוחד", אומרת חובב. "השתדלתי לשמור בעיבוד על התום ועל ההומור של הדמויות". זרחי עצמה לא היתה מעורבת בתהליך אבל נתנה את ברכת הדרך, ותגיע כמובן לצפות בהצגה (לבני 4 ומעלה).
מאיה נחום שחל

6 צפייה בגלריה
פנאי מסעדה בקצה הקוטב
פנאי מסעדה בקצה הקוטב
בקצה הקוטב

דוקו

להישיר מבט אל הזיכרון
סרטו התיעודי החדש של הבמאי רן טל “1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר־עם” נשען על קונספט ויזואלי רדיקלי למדי, שזיכה את טל בפרס הבימוי בפסטיבל דוקאביב: הסרט כולו בנוי אך ורק מתמונות סטילס, כולן כאלה שצולמו על ידי בר־עם, בן ה־91, אחד מצלמי המלחמות הגדולים של ישראל. קולו של בר־עם מלווה את הצילומים, זיכרונותיו מרגע הצילום, מה שקורה מחוץ לפריים, והטראומות שהוא הולך וצובר ממלחמה למלחמה, מצילום לצילום. במקביל, אשתו, ארנה בר־עם, שמנהלת את ארכיון הצילום העצום שלו, מוסיפה קטעי פרשנות משלה שמוכיחים שזיכרון הוא דבר סובייקטיבי, וגם מי שהיה שם לאו דווקא זוכר בדיוק מה שקרה, ושרצף תמונות אחד יכול להוות בסיס לשני סיפורים שונים, תלוי מי זוכר ומי מספר. וכך, פס הקול של הסרט מספר את סיפורו של הצלם והמחיר האישי ששילם על קריירה מפוארת של מי שצילומיו כיכבו בשערי העיתונים הנחשבים בעולם, ואילו פס התמונה מספר את סיפורה של המדינה מבעד לעיניו של אחד ממתעדיה. הצילומים, ונקודת מבטו של בר־עם, מציגים את האופן שבו מושג הגבורה הולך ודועך והקונצנזוס סביב המלחמות ומנהיגי המדינה הולך ומתפורר, בייחוד בין מלחמת יום כיפור למלחמת לבנון. הסרט התיעודי מוצג ב־yes דוקו, ואת הסרט מלווה תערוכה אינטראקטיבית במוזיאון תל אביב.
יאיר רוה

6 צפייה בגלריה
פנאי 1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר עם
פנאי 1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר עם
פריימים מהמצלמה של מיכה בר עם
(צילום: באדיבות yes דוקו)