סגור

דולצ'ה וגבאנה: נפסיק להשתמש בפרוות מבעלי חיים

אחרי גוצ'י, שאנל, פראדה וברברי - חברת האופנה האיטלקית הודיעה שתחדל להשתמש בפרוות מבעלי חיים ותעבור לייצר "פרווה אקולוגית", שעשויה מחומרים ממוחזרים. ארגוני בעלי חיים בירכו על ההכרזה

דולצ'ה וגבאנה הצטרפה לרשימה מתארכת של בתי אופנה שאוסרים על שימוש בפרוות בעלי חיים, כך הודיעה החברה ביום שני, והוסיפה שתשתמש מהיום ב"פרווה אקולוגית" בת קיימא. בהצהרה משותפת עם קבוצת ההגנה על זכויות בעלי החיים, Humane Society International, נמסר מהמותג האיטלקי שיפסיק להשתמש בפרווה במהלך השנה. עם זאת, הוא ימשיך לעבוד עם פרוונים כדי ליצור "חלופה בת קיימא שמשתמשת בחומרים ממוחזרים וברי מיחזור".



"דולצ'ה וגבאנה פועלת כדי ליצור עתיד בר קיימא שאינו כולל שימוש בפרוות בעלי חיים", מסר בהצהרת החברה סמנכ"ל השיווק פדלה אוסאי. "לכל תעשיית האופנה יש אחריות מוסרית, ויש לקדמה ולעודד אותה".

2 צפייה בגלריה
פרווה דולצ'ה וגבאנה תצוגת אופנה
פרווה דולצ'ה וגבאנה תצוגת אופנה
פרווה של דולצ'ה וגבאנה בתצוגת אופנה
(צילום: Dolce & Gabbana)

דולצ'ה וגבאנה עמדה בפני קריאות מרובות להפסיק את השימוש בפרוות בעלי חיים, זאת בעקבות חברות כמו שאנל, פראדה וברברי שהצהירו על כוונות דומות בשנים האחרונות. הארגון להגנה על בעלי החיים PETA, שארגן הפגנות נגד השימוש בפרוות בחנויות הרשת, קיבל בברכה את החלטת החברה, וכינה אותה "חומלת וקשובה לרוח הזמן". ארגון זכויות בעלי החיים אמר שקיבל מיילים לגבי דולצ'ה וגבאנה מיותר מ-300,000 תומכים במשך שני עשורים.

2 צפייה בגלריה
חנות דולצ'ה וגבאנה ניו יורק
חנות דולצ'ה וגבאנה ניו יורק
חנות דולצ'ה וגבאנה בניו יורק
(צילום: AP)

חברת האופנה לא חשפה פרטים נוספים על המהלך, כמו באילו חומרים בכוונתה להשתמש מעתה, אך אמרה שמדיניותה החדשה עומדת בהנחיות של ה-Fur Free Alliance, ארגון גג של ארגוני הגנה על בעלי חיים. בהצהרה שמסר לעיתונות שיבח יו"ר הארגון ג'ו וינדינג את החברה על כך ש"הביאה לסיומה את האכזריות שבייצור פרוות, ועברה לחומרים יותר הומניים וחדשניים".
ב-2017 הפך גוצ'י לאחד ממותגי היוקרה הראשונים שהודיעו על הפסקת השימוש בפרוות, מהלך שארגוני בעלי חיים כינו "צעד מכריע עצום". בספטמבר האחרון אמרה בעלת המותג, חברת קרינג, ששאר המותגים שלה – כולל איב סן לורן, אלכסנדר מקווין ובלנסיאגה – ינקטו מהלך דומה עד סתיו 2022 לכל המאוחר.