סגור
משה אדרי מוסף חדש
משה אדרי. זכה בפרס על מפעל חיים בתחום הקולנוע (צילום: דיאנה בחור ניר)

איש הקולנוע משה אדרי זכה בפרס מפעל חיים

אדרי הפיק משנות ה-90 את מיטב סרטי ישראל, הקים את יונייטד קינג ואת הסינמה סיטי, בין היתר. הוא זכה בפרס שהוענק בטקס של האפי, שהתקיים בתחילת השבוע בתל אביב

איש הקולנוע משה אדרי, זכה בפרס על מפעל חיים. הפרס הוענק במסגרת טקס הכרזת הזוכים של תחרות השיווק האפקטיבי, האפי, שהתקיים ביום ראשון (13.11) באולם "שבע" בתל אביב.
בין מקבלי הפרס בעבר היו ברונו לנדסברג ז"ל, מיכאל שטראוס ז"ל, גזי קפלן ז"ל, דן פרופר, ליאון קופלר, אריק רייכמן, עמוס שפירא ואוריאל רייכמן.
משה אדרי נולד בשנת 1951 במרוקו ובשנת 1961 עלה עם משפחתו לישראל. המשפחה התיישבה בדימונה. כבר מילדותו נשבה משה בקסמו של המסך הגדול ויחד עם לאון אחיו ז"ל, נהג להתגנב לבתי הקולנוע המקומיים כדי לצפות בסרטים.
עוד בנעוריו החל לעבוד בתפקידים זוטרים בקולנוע המקומי בדימונה, ואט אט, יחד עם לאון, התקדמו בתחום וכבשו את מקומם בתעשייה הישראלית, רכשו בתי קולנוע ברחבי הארץ והקימו את חברת "יונייטד קינג" המפיצה כיום סרטים ישראליים ובינלאומיים רבים.
בסוף שנות ה-90, החל משה אדרי להפיק סרטים ישראליים, ומאז ועד היום הופקו על ידו ובעזרתו, כמו גם הופצו, מיטב סרטי הקולנוע הישראלי כמו: "סוף העולם שמאלה", "הערת שוליים", "בופור", "אביבה אהובתי", "מכתוב", ולאחרונה "לשחרר את שולי", "זרים מושלמים", "תמונת ניצחון" ו"עולה לראש". דלתו תמיד פתוחה ליוצרים, שחקנים, במאים ומפיקים, והוא מהווה בית חם, עוטף ומסייע למאות חברי תעשיית הקולנוע בישראל.
מפעל חיים נוסף שאדרי משקיע בו הוא מפעל השימור והשיחזור של סרטים ישראליים קלאסיים של כל הזמנים, בהם "השוטר אזולאי", "גבעת חלפון", "צ'ארלי וחצי", "סאלח שבתי", "אסקימו לימון", "קזבלן" ועוד רבים אחרים, והבאתם לאיכות צפייה דיגיטלית על מנת לשמרם להנאתם של הדורות הבאים.
בתחילת שנות ה-2000, יחד עם לאון אחיו, יזמו והקימו את רשת ה"סינמה סיטי" ברחבי הארץ, אשר שינתה את תרבות וחווית הצפייה והחזירה קהל רב לאולמות. בגין פעילותם זו זכו האחים אדרי בפרס "איש השיווק של השנה מטעם איגוד השיווק בשנת 2010.