סגור

טראש בבית הנבחרים: הסדרה "אנטומיה של שערורייה" מאכזבת

הסדה “אנטומיה של שערורייה" היתה אמורה להיות מותחן פוליטי סוחף שדן בנושאי Metoo אקטואליים. חבל שהיוצר שלה, דיוויד א' קלי, לא ויתר על טוויסטים מופרכים מעולם אופרות הסבון

"אנטומיה של שערורייה", שעלתה בנטפליקס, יכולה להיחשב כשלישית בטרילוגיה של היוצר שלה, דייוויד א' קלי, המתארת גבר אלים במשפחה לכאורה מושלמת. ב"שקרים קטנים גדולים" היה זה בעלה האלים של ניקול קידמן, אישה עשירה מהחוף המערבי של ארצות הברית; ב"היית צריכה לדעת" היה זה בעלה האלים של ניקול קידמן, שגילמה אישה עשירה מהחוף המזרחי של ארצות הברית, וכעת זה בעלה האלים של סיינה מילר, שמגלמת בסדרה החדשה את סופי וייטהאוס, אשתו של חבר פרלמנט מצליח ומוצלח (רופרט פרנד, "הומלנד") בבריטניה, אבל גם פה מדובר בגבר בעל מעמד, המאמין כי העולם שייך לו.

המיני סדרה הזאת, בת שישה פרקים, מבוססת על ספר שכתבה שרה ווהן, עיתונאית בריטית שהתמחתה בפוליטיקה ומשם שאבה השראה לסיפור הזה (והפיקה את הסדרה יחד עם קלי ומליסה ג'יימס גיבסון, שהיתה המפיקה הבכירה של "בית הקלפים"). היא נפתחת במקביל במעקב אחר שתי דמויות ראשיות — ג'יימס וייטהאוס, אותו חבר פרלמנט ממפלגת השמרנים, שניהל רומן מחוץ לנישואים וכתבה על כך שעתידה לצאת בעיתונות הבריטית עלולה לפגוע לו בקריירה, ואחר קייט וודקרופט, עורכת דין חריפה (מישל דוקרי, "אחוזת דאונטון").
עד מהרה מתברר כי השערורייה של סיפור המאהבת גדולה בהרבה — אוליביה ליטון (נעמי סקוט), שהיתה עובדת זוטרה במקום העבודה שלו, הגישה נגד חבר הפרלמנט תלונה על אונס. הסיפורים מתלכדים כאשר קייט וודקרופט היא התובעת במשפט ועליה להוכיח כי אף על פי שהשניים ניהלו רומן, ואפילו שאוליביה הסכימה להתנשק איתו במעלית, היא סירבה להמשך והוא כפה את עצמו עליה. בסדרה מזכירים לצופים כי יהיה קשה לשכנע בטיעון הזה, במיוחד באנגליה שבה אונס בין גבר לאשה נשואים לא היה נחשב לעבירה בכלל עד שנות ה־90.
הסדרה נוגעת בנושאי Metoo וחושפת את ההסכמה שבשתיקה בכל הקשור לעניינים בין גברים לנשים. אחד הפוליטיקאים המבוגרים בסדרה שפוגש בזוג וייטהאוס משתמש בחרוז מטופש כדי להצדיק את המעשה: "כמו שאומרת אשתי", הוא מהגג, "בגידה אחת היא אוקיי, שנייה היא כבר אוי-וויי" (תרגום חופשי). עוד דנה הסדרה במוסכמה הזאת ובאווירה המקובלת במועדון הסגור של הבנים באוניברסיטאות היוקרה כאוקספורד, שגדלים להיות מקבלי ההחלטות בפוליטיקה, משפט ובכלל בחברה.
1 צפייה בגלריה
סיינה מילר ורופרט פרנד בסדרה אנטומיה של שערורייה
סיינה מילר ורופרט פרנד בסדרה אנטומיה של שערורייה
סיינה מילר ורופרט פרנד בסדרה. מוסכמות, כוח ומועדונים סגורים
(צילום: נטפליקס)
הנושאים מעניינים, השחקנים טובים, הסדרה מושכת ופרקיה נבלעים בזה אחר זה - רק שישה, תודה לאל. אבל יש בה טוויסטים רבים מדי מעולם אופרות הסבון: דמויות המסבירות את מצבן במקום לתת לצופים להבין לבד, פלאשבקים בכמות שאמורה כבר להיות אסורה על פי חוק ומהלך תסריטאי שניכר כי גם הוא נכפה בכוח על הסדרה.

אנטומיה של שערורייה - 2.5 כוכבים