סגור

"אפקט ברידג'רטון": עלייה של עשרות אחוזים בביקורים באתרים האמיתיים של הסדרה

הלהיט התקופתי של נטפליקס ממשיך לשבור שיאי צפייה, ואחוזות היסטוריות בבריטניה נהנות מביקורים של אנשים המוקסמים ממבני הבארוק והגנים הפסטורליים המוצגים בסדרה

העונה הראשונה של “ברידג'רטון” היתה אחת הנצפות בהיסטוריה של נטפליקס, וגם העונה השנייה שוברת שיאים, עם 193 מיליון שעות צפייה בסוף השבוע הראשון לשידורה. כתוצאה מכך נכסים מלכותיים בבריטניה נהנים מ"אפקט ברידג'רטון" - אנשים מוקסמים ממבני הבארוק והגנים הפסטורליים המוצגים בסדרה, וממהרים לבקר באתרים האמיתיים.


“הגרדיאן” מדווח כי חיפושים בגוגל אחר בתים היסטוריים בבריטניה זינקו בחודש שעבר ב־23% עם מעל 8,000 חיפושים. המבנים שזכו לחשיפה גדולה בסדרה הם בית ריינג'רס בלונדון, שחלקו החיצוני שימש לצילומי הבית של משפחת ברידג'רטון, וטירת הווארד ששימשה כחזית של ביתו של הדוכס הייסטינגס.
1 צפייה בגלריה
אינפו השחקניות סימון אשלי וצ'ריתרה צ'נדרן בסדרה ברידג'רטון פנאי
אינפו השחקניות סימון אשלי וצ'ריתרה צ'נדרן בסדרה ברידג'רטון פנאי
סימון אשלי וצ'ריתרה צ'נדרן ב"ברידג'רטון". ההכנסות זורמות לנכסים המצולמים
מטירת הווארד נמסר כי מספר הגולשים שנכנסו לאתר שלהם עלה ב־3,408% מאז השידור. "אנחנו מודעים לכך שתיירות מסך היא בעלת השפעה גדולה כשמבקרים פוטנציאליים מחליטים היכן הם רוצים לטייל", הגיבה אבי אוליב, מנהלת השיווק והמכירות בטירת הווארד.
בדומה, נרשמה במרץ עלייה של 81% בכניסות לאתר של בית ריינג'רס. "חלק מהמעריצים אף מצטלמים מחוץ לשערים לבושים בתלבושת מלאה מהתקופה הג'ורג'יאנית", אמר כריס סמול מארגון המורשת האנגלית.
ההתעניינות באה לידי ביטוי גם במספר הגדל והולך של סיורים בהשראת ברידג'רטון שהחלו לצוץ. לדבריו של הארווי אדג'ינטון, מהקרן הלאומית בבריטניה, יש שלושה יתרונות מרכזיים להופעה בלהיט כמו ברידג'רטון: תשלומים, מבקרים נוספים ותוצר כלכלי הודות לשימוש של הצוות בבתי מלון, מסעדות וחנויות מקומיות. "כל ההכנסות זורמות בחזרה לנכסים שאירחו את הצילומים, מה שמאפשר לפעמים להוציא לפועל עניין של שימור שאולי היה על אש קטנה וחיכה למימון שיגיע", הסביר.
הסדרה "גאווה ודעה קדומה" מ־1995 עדיין מכניסה 900 אלף ליש"ט בשנה ממבקרים לליים פארק בצ'שייר, שם מר דארסי, בגילומו של קולין פורת', נכנס לשחות. אך העלייה החדה ביותר בתיירים היתה בעקבות הסרט "אליס בארץ הפלאות" של טים ברטון, אז מספר המבקרים באנטוני האוס בקורנוול הוכפל פי 4. היתה גם השפעה של סרטי “הארי פוטר” על התיירות לכפר לקוק ומקומות אחרים.
"יוצרי הסרטים הופכים את הלוקיישנים לזוהרים, ולכן תמיד יש משיכה ללכת לראות איך זה נראה באמת. חוץ מזה אנשים שואבים הנאה מהאפשרות לדרוך בדיוק באותם מקומות שהכוכבים צעדו בהם", אומר אדג'ינטון.