סגור

מה השאלה?
שלמה בראבא: "כשאני לא מתעסק בעצמי אני מאושר"

בראבא מעלה הצגה על ילדותו כדי לפייס בין סבו לאביו. הוא סבור שאורן חזן הוא האדם הסקסי בתבל, הוא אינו גאה בנדיבות שלו, חושב שילדה בגיל 60 משדרגת את החיים, שמח שלא נהפך לרופא שיניים וממתין לאודישן אצל האחים כהן

איפה אנחנו תופסים אותך?
"בבית. חוגג ומבוהל יחד. אני חוגג לעצמי 71, לבת שלי 6, לבן הגדול שלי 36 ולנכדה הראשונה שלי 6 ימים. אחד אלוהינו".
איך ואיפה אתה שותה את הקפה שלך?
"בעמידה במטבח. קפה שחור עם חלב אורז, משהו כזה אידיוטי".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"עם ג'ון קליז, לא מזמן ראיתי ראיון איתו שבו המראיין אמר לו, 'אתה סובל מדיכאונות ומשברים נפשיים וכל הזמן מתאשפז, אבל מהפצע הזה נוצרות יצירות שמשמחות את כולנו, זכית!'. הוא קם ואמר לו, 'לא הבנת כלום. הייתי מעדיף להיות סנדלר מאושר ולישון בשקט במקום כל התהילה המעיקה הזאת'".
על מה אתה עובד עכשיו?
"השבוע עלתה ביידישפיל ההצגה 'סיפורים מהבית' שכתבה וביימה אשתי שמר גאון (כתיבה ביידיש קובי לוריא). אני מספר שם את המסע הביוגרפי שלי: אירועי ילדות מכוננים. כשפנו אליי מהיידישפיל, ראיתי בזה הזדמנות וצורך לפייס בין סבא שלי שהיה דתי מאוד, דיבר יידיש והתפלל בעברית; לבין אבי שהיה חילוני, דיבר עברית וחלם ביידיש. חוץ מזה, בחיים לא הייתי עסוק ככה: אני משחק עם מוני מושונוב ב'הקומיקאים' בתיאטרון חיפה, 'זהו זה' חוזרת אחרי החגים ויש דיבור על מופע שירים מתוכה, והיוצרים ההוליוודיים האחים ג'ואל ואיתן כהן ראו את 'הערת שוליים' והזמינו אותי למבחן בד".
מה השריטה שלך?
“פתקים. כל דבר אני רושם על פתק, על קבלות. כששמר נכנסה אליי בפעם ראשונה היא ראתה חדר גדול ומאות שקיות עם פתקים, כאילו שיום אחד הכל יתאסף לספר או להצגת מופת. המשימה הראשונה שלה היתה לזרוק חלק גדול מהן, אבל אחדות החבאתי כי קשה לי להיפרד".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"רוב הזמן קיבלתי עצות רעות מאנשים שכוונתם היתה טובה. כולנו קופירייטרים שמחפשים את המקורי והמיוחד, אבל מסתבר שהקלישאות הן החוכמה המצטברת: להסתכל על העץ הפורח בחוץ ולהכין סלט - שם נמצא האושר. אנשים הולכים לראות לווייתנים מתחבקים ואורגיות בלאס וגאס, ואני גיליתי את פתיתי האושר כמו פנסיונר מצוי. וגם יש לי את השדרוג של הילדה. מאוד מומלץ לעשות ילדים בגיל 60".
2 צפייה בגלריה
פנאי שלמה בראבא
פנאי שלמה בראבא
שלמה בראבא
(צילום: אוראל כהן)
מי בעיניך האדם הכי סקסי?
"אורן חזן כמובן. גברים בני 71 הם היצורים הכי פתטיים עלי אדמות, הכל סקסי ביניהם, גם פיתה עם שווארמה. אני לא מבין איך נשים מסכימות לחלק איתנו את אותה מיטה".
למה אתה מתגעגע?
"לשקט. המרחב נהיה מקום רועש. ישבתי בקפה מוקף בשלושה אנשים ואי אפשר לתאר את הרעש ואת הפלאפונים. אגב, העצה הכי טובה שקיבלתי זה לא לראות חדשות, גם לא בפלאפון, ואני ממש לא מיישם אותה".
איפה הכי היית רוצה לגור?
“טוב לי פה ברמת אביב. מתאים מאוד לזוג צעיר עם ילדה. אחרי הגירושים נדדתי ממרתף למרתף, עד שדפנה גבאי (אשתו של ששון - מנ"ש) מצאה לי דירה וכל השאר היסטוריה.
על מה אתה אוהב להוציא את הכסף שלך?
"אני אחד שמאמין לכולם. בכל טיול לאפריקה יש נהג מונית שמספר לי על אחותו שצריכה השתלה דחופה ואני משאיר לו סכומים לא הגיוניים. אני לא גאה בזה! כבר בשדה התעופה קולטים שהגיע הפראייר מהמזרח התיכון. זה קשור לדעתי לחוסר אהבה עצמית, שאגב, אם יש משהו שכולנו צריכים לעבוד עליו זה אהבה עצמית. מישהו הציע לי לחבק את עצמי בבוקר ובגלל שאני מאמין לכולם, אני עושה את זה".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"דאגנות שהבאתי מאמא שלי. שאם אני לא אדאג אז יקרה אסון, הגרמנים יחזרו".
על מה יש לך רגשות אשם?
"שכשהילדים הגדולים היו קטנים לא הבנתי את מה שאני מבין היום, ועל זה שלא הכלתי את ההורים שלי: כעסתי על אמי כל חיי ולא באתי לבקר את אבא שלי שהציל את חיי. אמא רצתה שאהיה רופא שינים, והוא מגיל 5 החליט שאני אהיה שחקן והיה לוחש לי: 'אתה תהיה מפורסם כמו טופול'. כל מה שצריך זה הורה אחד שמאמין ומחזק ולוחש באוזן שאתה בסדר".
מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?
"שלא איבדתי את התמימות. כל כך הרבה אנשים ניצלו לרעה את זה שאני התמים של השיכון והוכיתי הרבה פעמים. הייתי אמור להיות אדם מר וסוציומט, ואיכשהו הילד הפנימי שמאמין לכולם נשאר נוכח בחיי וזה ממש הציל לי את הגלגול".
מה מפחיד אותך?
"כאב פיזי. אני מכור לכדורים נגד כאבים. אני לוקח כדור עוד לפני שהכאב מגיע".
מה עושה אותך מאושר?
"כשאני מצליח, לעתים מאוד רחוקות, להתנתק ולא להיות עסוק בעצמי, ולהיות פנוי לראות את מה שעומד מולי".
מי האמן שהכי השפיע על יצירתך?
"כשראיתי כנער את 'סטיריקון' של פליני, העולם הוויזואלי שלו כבש אותי; הספר 'חרש הלבבות' של בוריס ויאן, ואני זוכר שכשמרלון ברנדו השמין והיה מגיע לצילומים בלי ללמוד בעל פה, אז היו כותבים את הטקסטים על המצח של הפרטנר מולו וכך הוא עשה את התפקידים הכי טובים שלו. כשאתה מצליח לשחרר את ה'מה יגידו', אתה במיטבך".
אם לא היית שחקן מה היית עושה?
"הייתי רופא שיניים עשיר ועצוב. לשמחתי אבא ניצח".