סגור
מעצב האופנה היפני איסי מיאקי מת
מעצב האופנה היפני איסי מיאקי (צילום: AFP)

מעצב העל איסי מיאקי מת בגיל 84

מיאקי מת מסרטן הכבד. מעצב האופנה המהפכני הקים את המותג העולמי שלו בטוקיו בשנות ה-70. הוא נהג לשלב בין טכניקות מסורתיות ומודרניות וגם סטיב ג'ובס נשבה בקסם עיצוביו

מעצב האופנה המהפכני איסי מיאקי מת בגיל 84, על כך הודיעה החברה שלו בטוקיו. מיאקי התפרסם הודות לעיצובים חדשניים והבשמים שפיתח. הוא הקים מותג אופנה עולמי, שכלל את עיצוב חולצות צווארון הגולף המפורסמות של סטיב ג'ובס. במהלך הקריירה שלו שנמשכה מעל 50 שנים הוא נהג להתנסות בטכניקות מסורתיות ומודרניות.
בכלי התקשורת ביפן דיווחו כי מיאקי מת ביום שישי לאחר שחלה בסרטן הכבד, והלוויה פרטית כבר נערכה עבורו, בהתאם לרצונותיו וכי לא מתוכנן טקס ציבורי.

1 צפייה בגלריה
חנות אופנה של איסי מיאקי בפריז
חנות אופנה של איסי מיאקי בפריז
חנות אופנה של איסי מיאקי בפריז
(צילום: Issey Miyake)

הוא נולד בהירושימה ב-1938 והיה בן שבע בלבד כשהוטלה פצצת הגרעין על העיר במלחמת העולם השנייה והרגה 140 אלף אנשים. אולם, הוא סירב לדבר על החוויה ובמאמר שפרסם ב-2009 בניו יורק טיימס הסביר שלא רצה להיות מוכר כ"מעצב ששרד את הפצצה הגרעינית".
בשנות ה-60 הוא עבר לפריז שם עבד עם מעצבי אופנה כמו גי לרוש וז'יבנשי. הוא גם התגורר בניו יורק למשך זמן קמר וחזר לטוקיו ב-1970, שם פתח את סטודיו העיצוב מיאקי, וזמן קצר לאחר מכן פתח חנות בוטיק גם בפריז. בשנות ה-80 כבר היה מוכר כאחד המעצבים החדשניים ביותר הודות לעבודתו עם חומרים שונים מפלסטיק ועד מתכת וכן חומרים יפניים מסורתיים ונייר.