סגור
מנות ב מסעדת בטשון פנאי
מנות במסעדת בטשון (צילום: נתי חדד)

הדג לא כולל תיווך: המחירים הזולים של בטשון לא פוגמים באיכות

במחיר של מנת לברק מעולה בבטשון אפשר בקושי לקבל מנה ראשונה במסעדות אחרות בת"א. בלי שטויות, בלי דאווין, רק עם יד מדויקת על הגריל ודג טרי שבטריים

קצת מבאס להתחיל ביקורת מסעדה בשורה התחתונה. אבל אין ברירה - מחירה של מנה עיקרית במסעדת בטשון, כולל ראשונה על חשבון הבית בעסקית הצהריים, מזכיר יותר מחיר של משעשעי חיך במסעדות הגורמה השוכנות מרחק שלוש דקות הליכה ממנה: 55 שקל — קראתם נכון — זה מחירה של מנת לברק או דניס על הפלנצ'ה, כולל, כאמור, הסלט או הצ'יפס "המושלם" כפי שהוא מכונה כאן. אגב, הוא באמת מושלם. אז מה אם הוא בכלל לא צ'יפס אלא קוביות תפוחי אדמה, מבושלות ואז מטוגנות.
קצת עצוב שהמחיר הזה גורר כזו התפעלות. אבל בעיר היקרה בעולם קשה שלא להתפעל. לא חוכמה, יגיעו היודעים. הרי בטשון היא שלוחה מסעדנית של אימפריית הדגים היפואית הוותיקה. כלומר, חוסכים כאן יד — מהספק ישר לצלחת. בלי תיווך. זה כמובן נכון מאוד, ועדיין. מישהו יכול היה לרצות לעשות קופה על הדרך. אך כאן אין רצון כזה.
בטשון נפתחה כבר לפני כמה שנים ואיכשהו לא יצא לי לאכול בה. טוב, כי אי אפשר להזמין מקום אליה והתור ארוך ומיוזע. זו מסעדה ברחוב קרליבך, אחד הנתיבים הכי קשוחים ומפויחים בתל אביב — ולנו עוד היה מזל וקיבלנו, בפוקס, מקום על הבר.
האווירה במקום עניינית עד לחוצה, אני מציין זאת לחיוב, אז באנו, חיכינו, התיישבנו והזמנו מיד שני שלישים של בירה סן מיגל מצוינת, שהגיעה מיד קרה ומרעננת. לא הרבה אחריה הגיעה לבקשתנו גם מנת דגים כבושים: פלמידה לבנה, טונה מזן אלבקור (“הטונה של השימורים”, לימד אותנו הטבח הנחמד מולנו בחיוך) וסלמון. קצת בצל אדום כבוש, קצת שמנת, טוסטים קטנים, בצל ירוק — מה עוד צריך הבנאדם? האמת, כלום.
אבל באנו לעבוד. אז לקחנו גם סלט עגבניות שרי מצוין ואפילו שני אויסטרים, צהריים או לא צהריים, ואת הצ'יפס הנהדר ההוא. עכשיו הגיעו הדגים: לברק מפולט על הפלנצ'ה עם בורגול. כמה פשוט, ככה טעים. בלי שטויות, בלי דאווין, רק עם יד מדויקת על הגריל ודג טרי שבטריים. תענוג. אני התענגתי על שיפוד לוקוס צלוי גם הוא על הפלנצ'ה. ב"גלייז הדרים אניסי" התפייט באופן לא צפוי ומפתיע תפריט הנייר הפשוט. שיהיה. זה היה נהדר. עסיסי, חתוך עבה, כמו שצריך. כמו שאתה פוגש כל כך מעט, בטח ב־72 שקל בלבד. לא להאמין.
קינחנו ביוגורט עזים מוקצף עם משמשים שרופים ופיסטוקים, נדמה לי שקיבלנו שבבי שקדים. למי אכפת? זיהיתי גם קליפות לימון. ועוד זיהיתי חוסר רצון לחפף בקינוחים. ונדיבות, כמו בשאר המנות. בדרך החוצה התלבטנו אם לקנות גם דג לילד. אבל מכיוון שלא הצלחנו לסיים הכל, פשוט ארזנו לו את השאריות.
אתם, שבאים לאכול ולא לעבוד, ממש לא צריכים להתפרע עם אויסטרים או דגים כבושים. אם תוותרו גם על הקינוח (ולמה שתעשו את זה?), תצאו כאן ב־70 שקל, כולל בירה, לפני טיפ. אני לא מתכוון להיות טמבל ולהגיד שכל השאר שודדים, אף שזה מפתה. וזה שבעל הבית הוא גם ספק הדגים הופך את העסק לסוג של משחק מכור. ועדיין, חבל שאין עוד מאה מסעדות כאלה בתל אביב. מה מאה? נסתפק בעשר. אפילו בעוד אחת כזו.
דגי בטשון. קרליבך 29, תל אביב. 077-5575315

לפני הטיפ

דגים כבושים: 49 שקל
צ'יפס: 18
(כלול בעסקית)
סלט עגבניות שרי: 15
שני אויסטרים: 50
לברק על הפלנצ'ה: 55
שיפוד לוקוס: 72
שני שלישים סן מיגל: 50
קינוח: 26