סגור
גבריאל ויק במחזה גברת דאוטפייר פנאי
גבריאל ויק ב"גברת דאוטפייר". עיבוד סימפטי (צילום: Shaftesbury Theatre)

כשפוטין פגש את גברת דאוטפייר: להיטי הקיץ של ווסט אנד בלונדון

מחזמר משירי קול פורטר, סיפור עלייתו לגדולה של שליט רוסיה, והצגה מסמרת שיער אך מהנה בכיכוב לילי אלן. המופעים הכי טובים שיש לווסט אנד בלונדון להציע הקיץ, וגם אזהרה חמורה אחת

הקיץ בלונדון מציע כרגיל הצגות לכל טעם, גיל ומצב רוח. הנה כמה המלצות (וגם אזהרות).
"גברת דאוטפייר": רובין וויליאמס מת והוא חי, רוקד ושר בווסט אנד. השחקן הבריטי הצעיר גבריאל ויק נכנס בהצלחה עוצרת נשימה לתחפושת של האומנת הסקוטית המקשישה (כולל חיקויים של בוריס ג'ונסון והנסיך הארי), זה עיבוד בימתי סימפטי לאחד מתפקידיו הקולנועיים האהובים של וויליאמס. הגרסה הזו מעט מרוככת, ידידותית לילדים (וללהט"בקים), ומבטיחה שעתיים של הנאה וחיוכים. מתוכנן לרוץ עד יוני 2024.
"לקום אתמול בבוקר" מומלץ בחום רב: הבמאי מתיו וורצ'ס, שהחליף את קווין ספייסי בניהול תיאטרון האולד ויק, ושותפו ליצירה טים מינצ'ין ("מטילדה") נדרשו לקומדיה הקולנועית הקלאסית בכיכובו של ביל מארי על החזאי הזעפן שמתעורר בכל בוקר באותו יום, והפיקו עיבוד מבריק ומענג בכל פרמטר אפשרי, שאפילו מצליח להתעלות על המקור. עד 19 באוגוסט.
"Crazy for You" הוא מחזמר משובב נפש על פי שירי קול פורטר ובבימויה של הבמאית והכוריאוגרפית האמריקאית המהוללת סוזן סטרומן ("המפיקים"): ספקטקל אמיתי בנוסח ברודוויי. מתוכנן לרוץ עד ינואר 2024.
"פטריוטים" הוא המחזה ה"רציני" הטוב ביותר בעיר כעת. פיטר מורגן ("הכתר", "פרוסט/ניקסון") ממשיך להצטיין בדרמטיזציה של התרחשויות היסטוריות ודמויות אמיתיות. הפעם הוא רוקם את סיפור עלייתו לשלטון של פקיד מוניציפלי זוטר בשם ולדימיר פוטין, שמקבל תפקיד אפור בקג"ב ואז כובש את הקרמלין לדיראון עולם, הכל בזכות אוליגרך כל יכול בשם בוריס ברזבוסקי, שמקדם לצמרת גם איש עסקים אלמוני בשם רומן אברמוביץ'. פוטין בתמורה משליך לכלבים את האנשים שהעלו אותו לגדולה, ואפילו מזמין את חיסולם. העלילה המדהימה זוכה להפקה בימתית גרנדיוזית ובלתי נשכחת. טום הולנדר, שזכור מהעונה השנייה של "הלוטוס הלבן", מגיש את תפקיד חייו כברזובסקי שנופל מגובה רב, במקביל לנסיקתו של פוטין. עד 19 באוגוסט.
2 צפייה בגלריה
טום הולנדר ב פטריוטים פנאי
טום הולנדר ב פטריוטים פנאי
טום הולנדר ב"פטריוטים". אוליגרך כל יכול
(צילום: Marc Brenner)
"איש הכריות" (“The Pillowman”) מיועד למיטיבי לכת בלבד. לילי אלן, מוזיקאית מגניבה ועכשיו גם שחקנית מוערכת, מפגינה שליטה ווקאלית ופיזית עילאית ומתקתקת ערימות של טקסט כמעט בלי הפסקות נשימה, במחזה האפל מאוד (אבל מאוד!) של התסריטאי והבמאי מרטין מקדונה ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"). אלן, בתפקיד שנכתב במקור לגבר, משחקת מחברת של סיפורי ילדים מורבידיים ומעוררי חלחלה במדינה טוטליטרית כלשהי ששמה אינו נאמר, שנחקרת בעקבות מקרי רצח אמיתיים המתכתבים עם יצירותיה. בתפריט, בין היתר: השמדת הורים, ילדה קטנה שנצלבת ונקברת בעודה בחיים, ושוטר רע (שאלוהים יעזור למי שהשוטר הטוב לצדו). קומדיה סאטירית שחורה משחור בביצוע מצוין. לא לבעלי לב חלש. עד 2 בספטמבר.
2 צפייה בגלריה
לילי אלן ו פול קיי במחזה איש הכריות פנאי
לילי אלן ו פול קיי במחזה איש הכריות פנאי
לילי אלן ופול קיי ב"איש הכריות". מחזה אפל
(צילום: Johan Persson)
"חיים קטנים" מעניק הזדמנות אחרונה לאמיצים שביניכם לראות את העיבוד הבימתי לספרה המדובר והקשה מנשוא של האניה ינגיהארה. כמעט ארבע שעות של אלימות בוטה, עירום גברי פרונטלי וכל צבעי הסבל האנושי בניצוחו של הבמאי הבלגי הגאון איבו ואן הובה ובכיכובו של ג'יימס נורטון מהסדרה "עמק האושר". יורד ב־5 באוגוסט.
"הר ברוקבק" סוחט דמעות: לוקאס הדג'ס (מהסרט "מנ'צסטר ליד הים") ומייק פייסט (מ"סיפור הפרברים" של ספילברג) מועכים את הלב בעיבוד ענוג ומדמיע לסרט זוכה האוסקר שמתאר סיפור אהבה נואש וטרגי בין שני בוקרים שנפגשו במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון, מלווה בבלדות קאנטרי חדשות בביצוע תזמורת חיה. עד 12 באוגוסט.
"אספקטים של אהבה", זו האזהרה שלנו. יש פה מחזמר נושן ונשכח - ובצדק - של אנדרו לויד וובר שעלה בהפקה מחודשת וספג את הביקורות האכזריות ביותר של העונה - שוב בצדק. קשקוש משעמם, מגוחך ומביך מזה לא תמצאו גם אם תתאמצו. אגב, גם "הקוסם מארץ עוץ", שלויד וובר הפיק ותרם לו כמה שירים חדשים, נטבח בידי המבקרים. זו בכלל לא תקופה טובה למלחין־העל הבריטי, שגם גרסתו ל"סינדרלה" התרסקה לא מזמן בלונדון ובניו יורק.
"המניע והסימן" (“The Motive and the Cue") הוא ההמלצה שלנו עבור מי שדוחים מעט את הביקור ויגיעו ללונדון בחורף: אחת ההצגות הבולטות של השנה מיועדת לעבור בדצמבר לווסט אנד, אחרי תקופת הרצה מוצלחת בתיאטרון הלאומי. המחזה של ג'ק ת'ורן בבימוי של סם מנדס על מאחורי הקלעים של הצגת "המלט" בברודוויי 1964, בכיכובו של ריצ'רד ברטון, בבימויו של ג'ון גילגוד ובתמיכתה הרוחנית של אליזבת טיילור, הוא חגיגה לאוהבי תיאטרון ורכילות עסיסית על כוכבים. הכינו כרטיסים ומטריות מראש.