סגור
 משחק ב-NBA
משחק ב-NBA (צילום: EPA)

האם הליגות הבכירות בארה"ב ייכנסו לשותפות אסטרטגית ב-ESPN?

לאחרונה דווח שדיסני שוקלת הכנסת שותפים לרשת שידורי הספורט בבעלותה, ועתה נודע כי נערך מו"מ מקדים בעניין עם ליגות הכדורסל, הפוטבול והבייסבול הבכירות; המהלך קשור לניסיון להעביר את שידורי הספורט לסטרימינג ולאפשרות להציע מינוי משולב לצפייה בענפים השונים

לאחרונה דווח שדיסני שוקלת הכנסת שותפות אסטרטגית לרשת שידורי הספורט ESPN שבבעלותה, ועתה נודע כי מנכ"לי שתי החברות בוב אייגר וג'ימי פיטארו ערכו שיחות מוקדמות לגבי הכנסת ליגות ספורט מקצועניות כמשקיעות מיעוט ברשת.
לפי דיווח ב-CNBC, בין המועמדות ניתן לציין את ליגות ה-NFL ,NBA ו-MLB שאיתן ערכה רשת ESPN דיונים ראשוניים לגבי אפשרויות להקמת שותפויות ומבני השקעה חדשים.
מטעם ה-NBA נמסר: "יש לנו יחסים ארוכי שנים עם דיסני, ואנו מצפים להמשיך בדיונים לגבי עתיד השותפות שלנו".
השיחות עם ה-NFL התקיימו כחלק מרצון הליגה בחברה שתחזיק בחלק מנכסי המדיה שלה. לדיסני ודיסקברי של וורנר יש זכויות דיון בלעדיות עם ה-NBA עד השנה הבאה.
אייגר אמר בשבוע שעבר בריאיון ל-CNBC שדיסני מחפשת שותפה אסטרטגית עבור ESPN בעודה מתכוננת למעבר של רשתות הספורט לסטרימינג. הוא לא פירט מה בדיוק משמעות הדבר מעבר לכך ששותפה תוכל להביא ערך מוסף בתחומי ההפצה והתוכן. דיסני מחזיקה ב-80% מ-ESPN, ותאגיד הרסט מחזיק בשאר. "המעמד שלנו בספורט הוא מאוד ייחודי, ואנו רוצים להישאר בעסק הזה. אנחנו הולכים להיות פתוחים לגבי החיפוש אחר שותפים אסטרטגיים שיכולים לעזור לנו בהפצה או בתוכן. אני לא הולך לפרט בקשר לזה, אבל אנחנו מעוניינים לגבי ספורט כנכס מדיה", כך אמר אייגר.
תיאורטית, שירות סטרימינג למנויים שיכלול מספר ליגות יוכל לתת לצרכנים חבילות חדשות של משחקים ודרכים חדשניות לצרוך תוכן. המהלך יהיה הגיוני עבור דיסני שמנסה להתקדם מעבר למודל מנויי הכבלים המסורתי, ומשקפת עד כמה החברה מעוניינת למצוא פתרון לרשתות הספורט, בזמן שמספר המנויים שלה יורד. הרייטינג של ESPN באירועי ספורט גדולים טיפס בשנים האחרונות, אך אייגר מאמין שאין שותפות טובות יותר לייצור תוכן ספורטיבי מאשר הליגות עצמן.