סגור

גם הבחריינים רוצים קבוצה: אינווסטקורפ במו"מ לרכישת מילאן

אם תתממש העסקה, תהיה זו הפעם הראשונה בה משקיעים מהמזרח התיכון ירכשו קבוצת פאר באיטליה - לאחר הרכישות של פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר סיטי וניוקאסל; שווי הקבוצה מוערך ב-1.1 מיליארד דולר

חברת אינווסטקורפ (Investcorp), מנהלת הנכסים שיושבת בבחריין, נכנסה למגעים בלעדיים לרכישת מועדון הפאר האיטלקי AC מילאן, במה שעשויה להיות ההשתלטות הראשונה של משקיעים מהמזרח התיכון על קבוצת כדורגל איטלקית מהשורה הראשונה.
לפי מקורות ששוחחו עם רויטרס, השווי המוערך של המועדון עומד על 1.1 מיליארד דולר, כולל חובות. אם אכן תמומש העסקה, היא תירשם בהמשך לשורת רכישות של מועדוני פאר באירופה מצד גורמים במדינות המפרץ: קרן ההשקעות של קטאר, שמחזיקה בפריז סן ז'רמן, קבוצת אבו דאבי יונייטד - במנצ'סטר סיטי; וקרן ההשקעות הציבורית של סעודיה - בניוקאסל יונייטד.



מקור המקורב לשיחות אמר לרויטרס כי העסקה לרכישת הקבוצה, שזכתה עד כה בשבעה גביעי אירופה לאלופות, מידי הבעלים הנוכחי אליוט מנג'מנט קורפוריישן, קרובה להשלמה.


2 צפייה בגלריה
אצטדיון סאן סירו מילאן
אצטדיון סאן סירו מילאן
אצטדיון סאן סירו של מילאן
(צילום: AP)


אינווסטקורפ מנהלת יותר מ-42 מיליארד דולר בנכסים עם עסקים הכוללים הון פרטי, נדל"ן, תשתיות, ניהול אשראי והון אסטרטגי.
אינסווטקורפ ואליוט, שרכשה את השליטה על מילאן ב-2018, לא מסרו תגובה לידיעה. דובר מילאן אמר רק כי הקבוצה "מתמקדת בשיפור הביצועים שלה על המגרש ובפיתוח המועדון".
מילאן זכתה באליפות הליגה הבכירה של איטליה 18 פעמים, אבל לא מאז 2011. המועדון נאבק לשחזר את שנות התהילה מהתקופה שהיתה בבעלות ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני וקבוצת פינינווסט (Fininvest) שלו.

2 צפייה בגלריה
המאסקוט של מילאן האיטליקת מילאנלו
המאסקוט של מילאן האיטליקת מילאנלו
הקמע של מילאן
(צילום: גטי אימג'ס)

המועדון זכה בליגת האלופות ב-2003 וב-2007 לאחר שברלוסקוני הצליח לצרף אליו כמה מהשמות הגדולים מעולם הכדורגל כמו קאקה הברזילאי והחלוץ האוקראיני אנדרי שבצ'נקו.
ברלוסקוני מכר את המועדון למשקיע הסיני לי יונגהונג ב-2017 תמורת 740 מיליון יורו, כולל חובות, לפני שאליוט השתלטה עליו מאוחר יותר.
המועדון דיווח על הפסד של 96.4 מיליון יורו (104.18 מיליון דולר) בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני, לעומת הפסד שיא של 194.6 מיליון יורו בשנה הקודמת.
אליוט מעולם לא העמידה את המועדון למכירה באופן רשמי, אבל מקור מעורה בפרטים אמר כי קיבלה הצעות ממשקיעים.
יריבתה הגדולה של מילאן, קבוצת אינטר, נמצאת בבעלות החברה הסינית Suning Holdings Group, בעוד החברה האמריקאית The Friedkin Group היא הבעלים של קבוצת רומא. פיורנטינה ואטלנטה נמצאות גם הן בבעלות אמריקאית.
אינווסטקורפ הולדינגס רשומה כחברת אחזקות בבחריין, אך בשנה שעברה היא נמחקה מהבורסה של הממלכה. לחברה, שהיו"ר הבכיר שלה הוא מוחמד אלארדי, יש משרדים בניו יורק, לונדון, שווייץ, ריאד, בחריין, אבו דאבי, דוחא, מומבאי, בייג'ינג וסינגפור.