סגור
מסי במדי קבוצת מיאמי
מסי במדי אינטר מיאמי. צופים ימשיכו לבוא גם אחרי שילך? (צילום: Hector Vivas / AFP)

אינטר מיאמי בבעיה: האם האצטדיון החדש יהיה מוכן לפני שמסי יעזוב?

פתיחתו של האצטדיון החדש, שעלות בנייתו היא 350 מיליון דולר, מתוכננת לקיץ 2025 אך ייתכן מאוד שתידחה לעומק 2026. אם מסי לא יאריך את חוזהו בקבוצה, הפתיחה עשויה להתקיים בלעדיו, בתקווה שעדיין יבוא קהל

לאחר שרכשה את כוכב הכדורגל ליונל מסי, האתגר הבא עבור קבוצת אינטר מיאמי הוא להשלים את בניית האצטדיון החדש שלה לפני פקיעת חוזהו של הכדורגלן, בסוף 2025. משחקי הבית של הקבוצה משוחקים כיום כ-50 ק"מ מהעיר, באיצטדיון חדש המכיל 21 אלף מקומות בפורט לודרדייל, פלורידה.
הביקוש למשחקיו של מסי עלה כל כך על הציפיות, עד שלאיצטדיון הוספו 3,000 מקומות. מחירי הכרטיסים נסקו מאז שמסי הצטרף לקבוצה וסייע להביא אותה למקום הראשון בליגת ה-MLS. מיאמי רוצה כעת לנצל את שיגעון הכדורגל בדרום פלורידה ומתכננת לפתוח אצטדיון עם אלף מקומות ישיבה בקיץ 2025. האצטדיון שעלותו 350 מיליון דולר הוא חלק מפרויקט פארק החירות של מיאמי, שעלותו תגיע למיליארד דולר, ויכלול אזורי מסחר, בידור, משרדים ושלושה מלונות.
למיזם כבר הובטח סיוע ממשלתי ומקומי, וצוותים וציוד כבר נמצאים באתר, אך עדיין ישנם אתגרים סביבתיים ולוגיסטיים לפתור לפני שבניית האצטדיון תחל, כך על פי פקידים ממחוז מיאמי-דייד.
הפרויקט מהווה שותפות בין בעליה של אינטר מיאמי, שכוללים את כוכב הכדורגל הבריטי דייויד בקהאם, המיליארדר יורג מאס, ואחיו חוזה מאס. במקרה שמסי לא יחתום על הארכת חוזה, עלול להיווצר מצב שהאיצטדיון לא יספיק להיפתח בזמן שהוא משחק בקבוצה, ואז יהיה עליה למלא את המושבים בלעדיו.
האוורד נלסון, עורך דין בחברת בילזין סאמברג שעוסקת בחוקי סביבה ופיתוח קרקע, אמר שיעד של שלוש שנים לפחות יהיה יותר ריאלי, כלומר עד אוגוסט 2026 – אחרי פקיעת חוזהו הנוכחי של מסי. "זה לא תהליך פשוט. יש הרבה בדיקות כדי לוודא שזה נעשה כראוי", הוא אמר. ואולם, יורג מאס אמר במייל שתהליך קבלת האישורים מתנהל כשורה. "נשמח לספק יעד, אוכל ובידור עבור משפחות במשך כל השנה", אמר.
אחת הבעיות היא שאתר בניית הפרויקט נמצא על מסלול גולף שבבעלות העיר ובו מצבורים של קוטלי חרקים ורעל ארסניק, שהעירייה הטמינה בשטח לפני מספר עשורים. כדי לעמוד בדרישות הסביבתיות, ברצלונה צריכה לשלול כל חשיפה לחומרים האלה.