סגור
מסי במדי קבוצת מיאמי

מסי במדי מיאמי מטריף את פלורידה

בחודש שעבר מאז החל כוכב נבחרת ארגנטינה לשחק במדי אינטר מיאמי נהנים הברים והמסעדות באזור מעלייה בלקוחות בימי המשחקים, ומחירי הכרטיסים זינקו ובמכירה חוזרת עולים אף יותר משל משחקי פוטבול. "אנחנו בשיא טירוף הכדורגל פה בדרום פלורידה", הכריז ראש עיריית פורט לודרדייל

ליאו מסי ערך את הופעת הבכורה שלו במדי אינטר מיאמי לפני פחות מחודש, אך הגעתו של הכוכב לקבוצה האמריקאית הציתה גל של טירוף כדורגל בדרום פלורידה. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי המסי - מאניה, התלהבות האוהדים מכוכב הכדורגל באה לידי ביטוי בין השאר בעלייה בפעילות הברים והמסעדות בימי משחקים וזינוק במחירי הכרטיסים לרמה הגבוהה ביותר בליגה. "אנחנו בשיא טירוף הכדורגל פה בדרום פלורידה", אמר דין טרנטיילס, ראש עיריית פורט לודרדייל שבה נמצא אצטדיון הבית של אינטר מיאמי.
לפי הפרשנים, ההתלהבות הזו סביב מסי קשורה לכך שהוא הגיע למיאמי לאחר שכבר נחשב לאחד משחקני הכדורגל הטובים ביותר בכל הזמנים וזמן קצר לאחר שזכה בגביע העולם במונדיאל שהתקיים בקטאר. בדרום פלורידה לא שיחק ספורטאי בקנה מידה של מסי מאז כיכב לברון ג'יימס בקבוצת הכדורסל מיאמי היט לפני כמעט עשור. לדבריהם, מסי יוצר אוהדי כדורגל חדשים הנלהבים מהאפשרות לצפות בשחקן עטור ההישגים.
ההתלהבות הזו סביב כוכב ברצלונה ופריז סן ז'רמן לשעבר, הובילה לכך שמחירי המכירה החוזרת של כרטיסים למשחקי הבית של אינטר מיאמי עומדים בממצע על 282 דולר, עלייה מ-31 דולר לפני החתמתו של מסי בקבוצה, כך לפי נתונים שאספו ב- SeatGeek. לשם השוואה, מחיר ממוצע לכרטיס במכירה חוזרת בעונה האחרונה של ה-NFL עמד על 251 דולר. במקביל, המחיר הממוצע לכרטיס למשחק חוץ של מיאמי עומד על 400 דולר, גבוה ב-59% מכרטיס ממוצע בליגת הפוטבול.
הפופולריות של מסי מסייעת גם לברים המקומיים. כך למשל, הפאב Prison Pals Brewing המרוחק כ-10 ק"מ מהאצטדיון מקרין את המשחקים ומארח מסיבות צפייה וניצחון. "התופעה הזו של מסי עזרה לנו לצלוח את העונה היבשה הזו", אמר חואן פיפקין, מנכ"ל החברה המפעילה את רשת הפאבים. בבר Grails Miami אף השיקו משקאות בהשראתו של מסי והחלו להציע אמפנדס ארגנטינאיים. לפי הבעלים, הם נהגו לשדר את משחקי הקבוצה גם לפני הגעתו של מסי אך האירועים הללו משכו מספר מועט של לקוחות, ואילו כעת מאות אנשים מגיעים בכל פעם שמשחק משודר, ואף מוציאים יותר על אוכל ושתייה.
ג'ני מוריון, מנכ"לית רשות פיתוח מרכז פורט לודרדייל, מעריכה כי מסי יוכל לעזור בעודתחומים, כמו למשוך תושבים לפרוייקטים בדאון טאון המרוחק יחסית מהחוף.