סגור

ארה"ב: המתעמלות שהותקפו מינית על ידי רופא הנבחרת לארי נאסר יפוצו ב-380 מיליון דולר

נאסר, לשעבר רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית, נידון במשפט קודם ליותר מ-300 שנות מאסר לאחר שהורשע בתקיפה מינית של מעל 330 נשים ונערות. ההסדר הנוכחי הושג עם איגוד ההתעמלות האמריקאי

מאות הנשים שהותקפו מינית על ידי לארי נאסר, לשעבר רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית, יפוצו בסכום כולל של 380 מיליון דולר, לאחר שהושג הסדר עם איגוד ההתעמלות. בכך מסתיים מאבק משפטי שנמשך 5 שנים, וטלטל את ענף הספורט בארה"ב. הכסף ישמש לפיצוי של כ-500 מתעמלות. עם זאת, עדיין לא ברור כמה כסף תקבל כל מתלוננת.
ההסדר הנוכחי מצטרף להסדר מ-2018 אז הסכימה אוניברסיטת מישגן, שהעסיקה את נאסר, לשלם לקרבנות 500 מיליון דולר. נאסר נידון ב-2018 ליותר מ-300 שנות מאסר בשל מעשיו, לאחר שמעל 330 נשים ונערות התלוננו נגדו ומתעמלות רבות, ביניהן זוכות מדליות אולימפיות כמו סימון ביילס ואלי רייזמן העידו נגדו.
סכום הפיצויים הוא מהגבוהים שהושגו עד כה במקרים של תקיפות מיניות, ובמסגרת ההסדר התחייבו התאחדות ההתעמלות והוועד האולימפי למנות מתעמלות לדירקטוריון.

2 צפייה בגלריה
לארי נאסר רופא איגוד ההתעמלות האמריקאי תקיפה מינית
לארי נאסר רופא איגוד ההתעמלות האמריקאי תקיפה מינית
לארי נאסר, רופא איגוד ההתעמלות האמריקאי תקיפה מינית
(AP)

"הפרק הזה סוף כל סוף נסגר", הגיבה בטוויטר רייצ'ל דנהולנד, הראשונה שחשפה את ההאשמות נגד נאסר. "עכשיו יכולה להתחיל העבודה הקשה של בנייה מחדש".
עורך דין שייצג את המלוננות הוסיף כי ההסדר "היסטורי" אך הדגיש כי בכוונתם להמשיך ו"לדרוש צדק" מצד הבכירים בהתאחדות שהתעלמו מהתלונות. "הצלחנו מסיבה פשוטה אחת: האומץ והנחישות של הניצולות", סיכם עורך הדין ג'ון מנלי. במקביל, עורכת הדין קתרין סטיג' שייצגה את התאחדות ההתעמלות מסרה: "כסף לא יכול באמת לפצות על מה שקרה, אבל זה מה שהמערכת המשפטית יכולה להציע".

2 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
סימון ביילס מעידה בביהמ"ש
(רויטרס)

דו"ח על חקירת ה-FBI בנושא שפורסם ביולי חשף שורה ארוכה של כשלים ועיכובים בחקירה מצד הסוכנים, שאפשרו לנאסר להמשיף במעשיו לעוד חודשים ספורים לאחר שהחקירה כבר נפתחה.
מאיגוד ההתעמלות האמריקאי, שאף הכריז על פשיטת רגל לנוכח הפרשה, נמסר בתגובה כי הם "מתנצלים מעומק הלב על הטראומה והכאב שסבלו הניצולות בשל התנהלות הארגון והעדר הפעולות מצידו".