סגור
רועי פרייבך מנהל שופרסל עסקים
רועי פרייבך, מנכ"ל שופרסל עסקים (צילום: עמית שעל)

שופרסל מתרחבת בשוק המוסדי: רכשה את חברת המפיץ הפעילה בצפון

הרכישה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים ומבוצעת דרך הזרוע המוסדית של שופרסל עסקים. העסקה נחתמה שנתיים לאחר ששופרסל רכשה את השליטה בסיטונאית המזון אמיגה המשווקת כ־60% מהמזון לשוק המוסדי באזור גוש דן

שופרסל לא עוצרת במסע הקניות וההשתלטות על שוק המזון. החברה מרחיבה את פעילותה בשוק המוסדי ורוכשת את פעילות חברת המפיץ של יוסי ישראלי, אשר פעילה בצפון הארץ למעלה מ- 50 שנה, בשיווק ומכירות מוצרי מזון לשוק המוסדי.
העסקה נחתמה שנתיים לאחר שרכשה שופרסל את השליטה (75%) בסיטונאית המזון אמיגה המשווקת כ־60% מהמזון לשוק המוסדי באזור גוש דן ומכירותיה השנתיות מוערכות בכ-100 מיליון שקל, תמורת הלוואת בעלים בגובה של כ-17 מיליון שקל.
הרכישה הנוכחית, המוערכת בעשרות מיליוני שקלים ומבוצעת דרך שופרסל אמיגה, שהינה הזרוע המוסדית של שופרסל עסקים, ונותנת לשופרסל אחיזה משמעותית באספקה סיטונאית בצפון הארץ.
מכירות שוק המזון המוסדי מוערכות בכ-20 מיליארד שקל בשנה ומניבות לשופרסל רווחיות גבוהה יותר מזו של המכירה הקמעונאית לצרכנים בסניפיה.
שופרסל עסקים מובילה את פעילות הקבוצה מול המגזר העסקי באמצעות מכירה והפצה למאות נקודות קמעונאיות בפריסה ארצית דרך אתר "שופרסל עסקים". בנוסף, מפעילה החברה חנויות בפורמט קש אנד קרי בבאר יעקב וחיפה, ועד סוף השנה תפתח חנות נוספת באשדוד, המיועדות לבעלי עסקים מתחום המזון המהיר והאירוח.
חברת המפיץ היא אחת החברות הוותיקות והמקצועיות ליבוא ושיווק מוצרי מזון לשוק המקצועי ופועלת בשוק משנת 1970. מייסד החברה יוסי ישראלי החל את דרכו כבעל מכולת ועם השנים הפך למפיץ גדול למוצרי מזון יבש באזור הצפון, המשווק כ - 1,500 מוצרים למאות לקוחות. לאחר פטירתו לפני מספר שנים, עבר ניהול החברה לידי דליה ובנותיו, ענבל וליאת, המשמשות כמנכ"ליות משותפות.
רועי פרייבך, מנכ"ל שופרסל עסקים מסר: "שופרסל עסקים מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של שופרסל. רכישת חברת 'המפיץ' מהווה צעד נוסף באסטרטגיה של שופרסל לחיזוק התשתיות והרחבת הפלטפורמה ללקוחות בתחום המוסדי".
השלמת העסקה מותנית בהתקיימותם של מספר תנאים מתלים ובאישור הממונה על התחרות שרק לאחרונה אישרה לשופרסל להכנס לתחום הסטוק עם רכישת חברת דן דיל תמורת כ-350 מיליון שקל.