סגור

בלעדי
עובדי מגה ויינות ביתן בדרך לסכסוך עבודה: "לא ניתן לאלקטרה לפגוע בנו"

לטענת העובדים, ההנהלת מגה ביתן לא עומדת בהסכמים שנחתמו מול הוועד לגבי שכר ותוספות. מהרשת נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על אי הסכמות או הפרות כלשהן"

עובדי רשת מגה ביתן שבבעלות משפחת זלקינד צפויים להכריז על סכסוך עבודה. לכלכליסט נודע כי מועצת עובדי מגה-ביתן תתכנס היום (ג') בצהריים, לבקשתו של יו״ר הוועד אייל אלי, כדי לאשר צעדים לקראת סכסוך עבודה במגה ביתן ולפנות להסתדרות לקבל את אישורה לסכסוך.
לטענת העובדים, סכסוך העבודה המתגבש נעשה על רקע פגיעה מתמשכת בעובדים, אי עמידה של הנהלת מגה ביתן בהסכמים שנחתמו מול הוועד, הסכמי שכר, ותוספות שכר.
"יש לנו הסכם קיבוצי שנחתם מול יינות ביתן ומאז שאלקטרה צריכה רכשה את רשת מגה ביתן וקיבלה שליטה בחברה הם מפרשים הסכמים לכל כיוון שהם רוצים. דיברתי עם הנהלת מגה ביתן ועם יו"ר החברה, וגם היו לנו שיחות עם המנכ"ל הקודם של הרשת, והם פשוט מפרים את ההסכמים הקיבוצים ולא מכבדים אותם. מקובל שאם מישהו רוצה לשנות הסכם יושבים בישיבה, ולא מתחמקים מההסכמים כתובים", אמר גורם בארגון עובדי מגה ביתן.
1 צפייה בגלריה
מימין: בעלי הרשתות מגה ויינות ביתן נחום ביתן ויו”ר ועד עובדי מגה אייל אלי
מימין: בעלי הרשתות מגה ויינות ביתן נחום ביתן ויו”ר ועד עובדי מגה אייל אלי
יו”ר ועד עובדי מגה ביתן, אייל אלי
(צילומים: עמית שעל, אוראל כהן)
העובדים טוענים כי בשנת 2016, כאשר יינות ביתן רכשה את רשת מגה, נחתם עימם הסכם קיבוצי שמבטיח כי עובדי הרשת יקבלו 3% מהרווח התפעולי החל משנת 2020 ו-6% מהרווח החל משנת 2022. "בכל מהלך שנת 2020 נאמר לנו על ידי המנכ"ל הקודם של מגה ביתן שהחברה רווחית הודות לשיתוף הפעולה של העובדים, וההרתמות שלנו להצלחת החברה ושידרנו לעובדים שאכן ב -2021 אנחנו אמורים לקבל 3% מהרווח התפעולי. הנהלת אלקטרה ביתן מחויבת להעביר לידינו דו"חות כספיים של 2020 ועד רגע זה לא קיבלנו אותם מכל מיני סיבות ששמורות עם ההנהלה. לצערינו אין עם מי לדבר. פנינו אליהם בדרישות חוזרות ונשנות, שלא התקבלו, לקיים את ההסכמים. אלקטרה צריכה מכתיבה מלמעלה הוראות לגבי מגה ביתן", טוענים העובדים.
בנוסף, טוענים העובדים כי על פי הסכם מולם מיוני 2020, הנהלת החברה אמורה להשוות את תנאי ביטוח הבריאות שלהם לאלה של עובדי מגה ולממן עבורם החל מינואר 2021, 50% מעלות הביטוח הרפואי. "התגלה לי לפני חצי שנה שהחברה בכלל לא פתחה עבור עובדי ביתן ביטוח בריאות ולא ביטחה את העובדים עד היום", טוענים בארגון העובדים. "רק בחודש האחרון אלקטרה ביתן החלה לשתף פעולה כדי לקדם את זה, אך בפועל הם בהפרה של ההסכם החל מינואר 2021. הם מרחו אותנו עד היום וחסכו את הכסף הזה לעצמם".
אייל אלי, יו״ר ועד עובדי אלקטרה ביתן, אמר בתגובה: ״אני לא אתן לבעלי השליטה באלקטרה לפגוע בתנאי העסקת העובדים, שכרם ואופק התעסוקה שלהם״.
מרשת מגה ביתן נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על אי הסכמות או הפרות כפי שטוענים ועל כן שנבין את טענות הוועד נתייחס אליהן במלואן. הרשת עובדת בשיתוף פעולה עם הועד ומעריכה את פועלו למען עובדי החברה".