סגור

מנכ"ל קבוצת זאפה עוזי בירותי פורש מתפקידו

בירותי הגיע לזאפה בתחילת משבר הקורונה, כמשנה למנכ"ל ולאחר מכן מונה למנכ"ל הקבוצה. זאפה צברה חובות בתקופת משבר הקורונה ומנסה להכניס שותף עסקי לפעילות הקבוצה

עוזי בירותי, מנכ"ל זאפה, עוזב את תפקידו. בירותי הגיע לזאפה בתחילת משבר הקורונה, כמשנה למנכ"ל ולאחר מכן התמנה למנכ"ל הקבוצה.
קבוצת הזאפה צברה חובות בתקופת משבר הקורונה ועל הרקע הזה מנסה להכניס שותף עסקי. בין היתר ניהלה מגעים שלא התממשו לשותפות, עם הראל ויזל, הבעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס.

1 צפייה בגלריה
גולן עינת בעלים של קבוצת זאפה ארומה תל אביב
גולן עינת בעלים של קבוצת זאפה ארומה תל אביב
גולן עינת הבעלים של קבוצת זאפה
(צילום: מיכה לובטון)
גורמים בכירים בקבוצת זאפה אומרים שלעזיבה של בירותי אין קשר לחובות החברה ומסרו כי הוא צפוי להשאר דירקטור בחברה. "זאפה היתה סגורה שנה שלמה וכמו כל תעשיית התרבות שנקלעה לקשיים אחרי משבר הקורונה ובפרט אחרי הגל הרביעי, כך גם הזאפה. את זאפה המדינה לא מסבסדת ויחד עם זאת היא נמצאת בתנופת פיתוח עסקי ומחפשת משקיעים. לאחרונה הקבוצה פתחה את מועדון המידטאון בתל אביב ובקרוב ייפתח מועדון נוסף על גג קניון ראשונים בראשל"צ", מסרו הגורמים.
עוזי בירותי אישר את דבר העזיבה ומסר: "אין קשר לחובות".
בעיצומו של משבר הקורונה, הוגשה נגד זאפה תביעה ייצוגית מצד רוכשי כרטיסים שטענו כי לא ניתן להם החזר כספי עבור הופעות שבוטלו או נדחו בזמן המגפה. התובעים טענו כי זאפה לא מאפשרת החזר כספי אלא מעניקה שוברים מוגבלים באפשרויות ובזמן שאפשר לנצל אותם. גורמים בקבוצת זאפה אמרו כי "הקבוצה החזירה לכל רוכשי הכרטיסים 100 אלף כרטיסים ומתוכם מומשו 75% מהכרטיסים. ההחזר נעשה באמצעות שובר חלופי להופעה כאשר בתחילת הקורונה החזרנו כסף לחלק מהרוכשים".
מאפה נמסר: "קבוצת זאפה הודיעה הבוקר על החלטתו של עוזי בירותי לסיים את תפקידו כמנכ"ל הקבוצה. בתום שנתיים מאתגרות, מהקשות שידע המשק הישראלי, הצליח עוזי בירותי להשלים כל המטרות שלשמן התמנה כמנכ"ל קבוצת זאפה.
גולן עינת מסר: "אני רוצה להודות לעוזי שהצליח בתקופה כה מאתגרת וקשה להביא את קבוצת זאפה להישגים משמעותיים בניהם השקת השת"פ האסטרטגי עם קבוצת קשת, הקמת מועדון זאפה תל אביב החדש במתחם מידטאון בהשקעה של למעלה מ- 25 מיליון שקל, הקמת חברת הכרטיסים המשותפת עם איוונטים העולמית, מהלך שללא ספק מיצב את חברת הכרטיסים המשותפת כמובילה והמתקדמת בישראל. בנוסף הוביל בירותי מהלך משמעותי של רה-ארגון בקבוצת זאפה מה שללא ספק סייע לצלוח התקופה המאתגרת תוך חיזוק משמעותי של המותג. עוזי עמד בהצלחה יתרה בכל המטרות שהוצבו לו וכעת יחזור לכהן כדירקטור בקבוצה וימשיך לכהן כדירקטור בחברת הכרטיסים המשותפת".
עינת הדגיש ועדכן כי זאפה נמצאת בימים אלו בתהליך התרחבות ופיתוח עסקי שכולל בין היתר הקמת מועדון חדש בראשון לציון, לוקיישן נוסף בעמק חפר והרחבת הפעילות לתחומים נוספים בעולם התרבות והמוזיקה.
עוזי בירותי מסר: "בתום שנתיים מאתגרות בהן עולם התרבות נפגע וחדל לפעול כמעט לחלוטין, אני שמח שהצלחתי להוביל מהלכים משמעותיים שחיזקו את קבוצת זאפה בכל המישורים. אמשיך ללוות את גולן בעסקיו כדירקטור בקבוצה ובחברת הכרטיסים המשותפת. אני מודה לגולן על האמון והרוח הגבית שאפשרה לי להוביל מהלכים שחיזקו את הקבוצה ומותג זאפה".