סגור

עליות המחירים בשוק המזון בלמו את הירידה במכירות רשתות השיווק

מנתוני סטורנקסט עולה כי מדד המחירים זינק בחמשת החודשים הראשונים השנה ב־4.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הזינוק נגרם מהעלאת מחירי מוצרי המותג הפרטי של שופרסל ורמי לוי, מהעלאת מחירים שביצעו חברות שונות ומהתייקרויות במחירי המשקאות והכלים החד־פעמיים

עליות המחירים בשוק המזון בלמו את הירידה הכספית במכירות שנרשמה מתחילת השנה. מנתוני סטורנקסט עולה כי מדד המחירים שעורכת החברה על בסיס מידע מקופות רשתות השיווק זינק בחמשת החודשים הראשונים השנה ב־4.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הזינוק במדד נגרם הן מהעלאת מחירי מוצרי המותג הפרטי של שופרסל ורמי לוי, הן מהעלאת מחירים שביצעו חברות שונות כמו סנו ושסטוביץ והן מהתייקרויות חדות במדד מחירי המשקאות (10.2%) והכלים החד־פעמיים (13.6%) בעקבות החלטת המדינה להטיל עליהם מס קנייה.
בעקבות עליות המחירים נבלמה הירידה במכירות שנרשמה ברבעון הראשון, ובחודש מאי רשמו המכירות בשוק המזון ומוצרי הצריכה עלייה כספית של 7% בהשוואה למאי אשתקד. בנטרול השפעת ימי המכירה, עמדה הצמיחה על 3.5%. השוק חתם את חמשת החודשים הראשונים בקיפאון, עם ירידה של 0.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אלא שהנתונים מלמדים על ירידה ריאלית של 4.3% בהשוואה לאשתקד.
מדד מחירי מוצרי המזון בלבד עלה מתחילת השנה ב־2.9%, ובשילוב ירידה של 0.9% במכירות, מדובר בירידה ריאלית של 3.8%. העלאות המחירים של מוצרי המותגים הפרטיים תרמו גם לעלייה בנתח השוק שלהם ל־6.7%, לעומת 6.6% בתקופה המקבילה אשתקד.