סגור
קניון דיזנגוף סנטר 14.4.24
קניון דיזנגוף סנטר, היום (צילום: יובל חן)

"כשמודיעים בלילה שמחר אין מסגרות, אין ברירות. לוקחים יום חופש, ש'עולה' 1,000 שקל"

לפי נתוני שבא, בין השעות 8:00 ל-14:00 הוציאו הישראלים 688 מיליון שקל בכרטיסי אשראי - עלייה של 8.5% לעומת יום ראשון שעבר. אבא לתאומים אמר לכלכליסט: "מנסים לעבור עוד יום חופש בשנה המשוגעת הזו"

"כשמודיעים לך בלילה שמחר אין מסגרות, אין לך הרבה ברירות. אז לוקחים יום חופש, ש'עולה' לנו מעל 1,000 שקל, וכמה שהיינו רוצים לצמצם הוצאות, בטח לקראת פסח, כשלא מתארגנים מראש בסוף מוצאים את עצמנו אוכלים צהריים בחוץ, ומוציאים כסף בקניון, בניסיון לעבור עוד יום חופש בשנה המשוגעת הזו". כך אמר הבוקר (א') אבא לתאומים צעירים שמצא את עצמו מבקר בקניון עם הילדים במקום ללכת לעבודה.
ההודעה של פיקוד העורף אתמול בערב על ביטול הקייטנות, הטיולים וכל פעילות חינוכית אילצה הורים עובדים לקחת הבוקר חופש בעל כורחם. מקומות העבודה פועלים כרגיל אבל מסגרות החינוך והקייטנות בכל הגילאים בוטלו וכך "הוקדמה" חופשת פסח במשפחות עם ילדים.
בקניונים מדווחים על תנועת מבקרים סבירה ויום שגרתי ברוב מרכזי הקניות. בעיקר מדווחים הקניונים על כך שהרבה מהמבקרים בקניונים היום הם הורים עם ילדים. גם נתוני חברת שבא, מנהלת תשתית התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל, מעידים שהדרמה הלילית לא הפריעה לציבור לממש את שגרת הקניות.
על פי שבא, בין השעות 8:00 ל-14:00 נרשמה עלייה של 8.5% בקניות שביצע הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לעומת יום ראשון בשבוע שעבר. כנראה שהחדשות הבוקר על כך שהמתקפה האיראנית נכשלה ורוב הכטב"מים האיראניים יורטו, הרגיעה את הישראלים שהמשיכו בקניות לקראת פסח.
מהנתונים שנקלטו במערכות שבא עולה כי במהלך שעות הבוקר והצהריים, נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של מעל 688 מיליון שקל. סכום גבוה ב-54 מיליון שקל מהיקף הקניות באשראי שנרשם באותן השעות ביום ראשון שעבר, ה-7 באפריל 2024. אז עמדו הוצאות הציבור באשראי על סכום של 634 מיליון שקל.
במקביל, רשתות השיווק דיווחו על זינוק חד ברכישת מזון ב-24 השעות האחרונות. לפי קרפור, "מכירות המים עלו ב-1000%״. ברשתות השיווק דיווחו על העלייה בקניות מיד אחרי הודעת דובר צה"ל אתמול על תקיפה איראנית בישראל. הזינוק בביקוש נחלש הבוקר, אך עדיין נרשמה עלייה של 50%-80% ביחס לבוקר מקביל. מרשת קרפור נמסר כי אתמול מכירות הביצים עלו ב-450% ומזון לתינוקות ב-380%