סגור
סניף שופרסל במודיעין
סניף שופרסל במודיעין (יריב כץ)

שופרסל מייקרת עמלות, הספקים עשויים לגלגל זאת לצרכן

שופרסל תעלה בעוד שבועיים לספקים את עמלת השינוע והסדרנות בשיעור של עד 1.5%. ברשת ניסו להציג את המהלך כהימנעות מהעלאת מחירים לצרכנים, אולם הספקים צפויים לגלגל בסופו של דבר את ההוצאה הנוספת למחיר לצרכן. הרשת ציינה כי לספק עומדת הזכות שלא לספק לרשת סחורה תחת תנאי זה, אך אם יספק סחורה, יהיה בכך הסכמה לשינוי

ענקית הקמעונאות שופרסל תעלה בעוד שבועיים לספקים את עמלת השינוע והסדרנות בשיעור של עד 1.5%. כיום העמלה עומדת על 3%-8% ממכירות הספק, כך שמדובר בזינוק של כ-25% בגובה העמלה. מדובר בצעד חד צדדי של שופרסל, שנעשה מבלי לדון בכך עם הספקים.
ברשת נימקו את העלאת העמלה בעלייה בתשומות עימה מתמודדת החברה: "לאחרונה אנו חווים עלייה משמעותית בעלויות של תשומות, לרבות שינוי והובלת מוצרים, אחסנה, עבודה ועוד", כתב ניר מטוסביץ, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף הסחר, לספקים. "הייקור עולה לכדי עשרות ואף מאות אחוזים, ורק לאחרונה הגיעה התייקרות הדלק ל-26% מתחילת השנה. הייקור משפיע על הפעילות הלוגיסטית המשרתת בין היתר את המוצרים שלכם הנמכרים ברשת. על כן, השינוי בעלויות פעילויות אלו צריך לבוא לידי ביטוי בעליית ההנחות הנגבות בגינם".
בשופרסל ציינו כי החברה פועלת להתייעל ולהפחית את העלויות הלוגיסטיות, אך מצפה מהספקים להבין את ההצדקה להשתתפותם בנטל. כיוון שמדובר בצעד חד צדדי, ציינה שופרסל כי לספק עומדת הזכות שלא לספק לרשת סחורה תחת תנאי זה, אך אם יספק סחורה, יהיה בכך הסכמה לשינוי.
בשופרסל ניסו להציג את המהלך כהימנעות מהעלאת מחירים לצרכנים: "אנו סבורים שהשתת הגידול בהוצאות על הצרכן על ידי העלאת מחירים לצרכן אינה באה בחשבון בעת הזו". אולם למרות זאת, הספקים, שמתמודדים בעצמם עם זינוק בעלויות השינוע ובמחירי חומרי הגלם בשנה החולפת וכעת ייאלצו לשלם לרשת יותר, צפויים לגלגל בסופו של דבר את ההוצאה הנוספת למחיר לצרכן, שכן המחיר נקבע ע"י הרשת בהתבסס על המחיר שהיא משלמת להם.
בשנה החולפת הובילה הרשת את גל ההתייקרויות, עם העלאת מחירי מוצרי המותג הפרטי, המהווה הספק הרביעי בגודלו ברשת. כעת, נראה כי מדובר בניסיון של שופרסל, אליה חזר לאחרונה המנכ"ל לשעבר איציק אברכהן כיו"ר, לייצב את תוצאות החברה שרשמו הרעה ברבעון החולף. מכירות החנויות הזהות של רשת המזון, אשר פעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, ספגו ברבעון הראשון השנה ירידה של 10.1%. מדובר בשיעור כפול מזה שרשם השוק, וזאת למרות עליית מחירים שבאה לידי ביטוי בעליית מדד מחירי סטורנקסט בשיעור של 4.6% באותה תקופה.