סגור
שי באב"ד מנכ"ל חברת שטראוס עלית
שי באב"ד מנכ"ל חברת שטראוס עלית (צילום: נחום סגל, דנה קופל)

שטראוס מפטרת כ-150 עובדים - 10% מאנשי המטה בחברה

דירקטוריון החברה אישר את תוכנית ההתייעלות שצפויה לחסוך עד 80 מיליון שקל בשנה; המפעלים ושרשרת האספקה ירוכזו תחת חטיבה אחת ותצומצם שכבת הניהול. שי באב"ד שייכנס לתפקיד המנכ"ל בתחילת החודש הבא יצטרך ליישם את התוכנית

דירקטוריון קבוצת שטראוס אישר אתמול (ג') את תוכנית ההתייעלות של החברה, שבמסגרתה צפויים פיטורים של כ-150 עובדי מטה ומשרדים. החברה מעסיקה 1,500 עובדי מטה ובסך הכול 6,500 עובדים - כך שמדובר בפיטורי 10% מעובדי המטה של החברה.
תוכנית ההתייעלות שאישר הדירקטוריון צפויה להביא לחסכון שנתי של עד 80 מיליון שקל. כפי שנחשף בכלכליסט, במסגרת התוכנית, ירוכזו המפעלים ושרשרת האספקה בישראל תחת חטיבה אחת, וכן ירוכזו מטות היחידות העסקיות.
עוד כוללת התוכנית, את השטחת הארגון וצמצום בשכבות ניהול לצורך חיזוק גמישות, התייעלות ואפקטיביות ארגונית. מי שיישם את התכנית שאושרה הוא שי באב״ד שמונה למנכ״ל וייכנס לתפקידו בתחילת החודש הבא.
התכנית הנקראת "שטראוס ONE", נועדה לסייע בשיקום החברה שנקלעה למשבר בעקבות זיהום הסלמונלה במפעל הממתקים בנוף הגליל, ועצירת פעילותו למשך חודשים ארוכים.
השינוי המבני כולל גם החלטה על מיקוד השקעות הקבוצה בעתיד בארבעה אזורים גיאוגרפיים מובילים: ישראל, ברזיל, ארה"ב וסין, תוך המשכיות בגיאוגרפיות בהן פועלת הקבוצה כיום וכן, המשך פיתוח של יכולות ותשתית לצמיחה, הן באמצעות רכישות והן באמצעות מיזמים במודלים עסקיים חדשים.
בשטראוס טוענים כי מודל ההפעלה החדש יאפשר יישום מיטבי של האסטרטגיה והטרנספורמציה שהחברה הגדירה שברצונה לבצע, והחברה צופה כי הסינרגטיות שתיווצר במודל ההפעלה החדש תתרום לאופטימיזציה של משאבים ולחיסכון שנתי מוערך של כ-65 עד 80 מיליון שקל לפני מס ולפני הוצאות חד פעמיות, אשר בשלב זה, מוערכות בסכומים שאינם מהותיים.
גיורא בר דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס מסר: "אנחנו במתווה האסטרטגי הרב שנתי שלנו ומבצעים לצורך זה שינויים במבנה הארגוני ובמודל ההפעלה של הקבוצה באופן שישרת את יישום האסטרטגיה אותה פרסמנו. התוכנית כוללת מהלכים לקידום צמיחה בת קיימא אשר תושג בין היתר באמצעות מיקוד והשקעות בגיאוגרפיות נבחרות בהן נמשיך לפתח יתרון תחרותי, כניסה למודלים עסקיים חדשים, הרחבת השותפויות הקיימות, המשך השקעה בפודטק ובניית מצוינות בתחומי הליבה. לצד זאת כוללת התוכנית התאמה של מודל ההפעלה וביצוע התייעלות בהתאמה למציאות המשתנה ולאתגרים בסביבה הכלכלית. אנו מפנים משאבים לתחומי צמיחה תוך ביצוע התייעלות במקומות בהם נכון לייצר סינרגיות בישראל שיתמכו בחיזוק האפקטיביות והמצוינות הארגונית".