סגור
סניף של רשת ספאר
סניף של רשת ספאר. לאחר ביטול החוזה עם שופרסל חבר הבעלים עמית זאב ליצחק מירילשוילי (צילום: Spar)

בהשקעה של 10 מיליון שקל: הסניף הראשון של ספאר ההולנדית בישראל ייפתח בשבוע הבא

החנות בכפר סבא, בשטח של כ־2,500 מ״ר, כוללת מלבד כ־750 מוצרי המותג ההולנדי, גם בית קפה, משתלה, מסלול באולינג ועוד. בכוונת זאב ושותפו יצחק מירילשוילי, הבעלים של ערוץ 14, לפתוח תשע חנויות נוספות

כשנתיים לאחר שקיבל את הזיכיון למותג הקמעונאות ההולנדי ספאר (Spar) בישראל יפתח עמית זאב בשבוע הבא את החנות הראשונה בהשקעה של כ־10 מיליון שקל. החנות בכפר סבא, בשטח של כ־2,500 מ״ר, כוללת מלבד כ־750 מוצרי המותג ההולנדי, גם בית קפה, משתלה, "מערת בירה", ומסלול באולינג תקני. בכוונת זאב ושותפו יצחק מירילשוילי, הבעלים של ערוץ 14 (19.9%) לפתוח תשע חנויות נוספות, כשהיעד הסופי עומד על 35 חנויות בחמש שנים, והגדלת המגוון לכ־2,000 מוצרים בשלוש שנים.
מירילשוילי חבר לזאב לפני כחצי שנה, אחרי ששופרסל נסוגה מכוונתה להיכנס עם זאב לשותפות. זאב נחשף לאפשרות להשיק בישראל את מותג ספאר בעת שכיהן כמנכ״ל יינות ביתן שבשליטת אלקטרה צריכה, שחיפשה למתג מחדש את הרשת המקומית, ולפתח עבורה מותג פרטי שיתחרה בזה של שופרסל.
בסופו של תהליך, אלקטרה בחרה להשיק בישראל את מותג קרפור, וזאב, שעזב את החברה, קיבל את הזיכיון מספאר וחתם על הסכם עם שופרסל לפתיחת חנויות ספאר ושיווק מוצרי המותג שלה, כמענה להשקת קרפור שהבטיחה להוריד את מחירי המזון בישראל. הקושי של קרפור לממש את הבטחתה, ומגבלות שהטילה רשות התחרות על כניסתה של שופרסל לשותפות, הובילו לביטול ההסכם עם זאב ולעיכוב בהשקת החנות שתיפתח בשבוע הבא.