סגור
איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל, אורי וטרמן מנכל קבוצת שופרסל, עמית זאב ורועי פרייבך מנכל חברות הבנות שופרסל בחתימה על השקת רשת ספאר בישראל (ארכיון)
איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל, אורי וטרמן מנכל קבוצת שופרסל, עמית זאב ורועי פרייבך מנכל חברות הבנות שופרסל בחתימה על השקת רשת ספאר בישראל (ארכיון) (צילום: יח"צ שופרסל)

שופרסל מוותרת על ספאר: הודיעה כי לא תצטרף להשקת הרשת בישראל

את החלטתה נימקה הרשת במגבלות שהטילה רשות התחרות על העסקה. אורי וטרמן, מנכ״ל שופרסל: "בהתאם לתנאי שוק משתנים ודרישות רגולטוריות החברה החליטה שלא להשלים את העסקה". למרות החלטת הרשת, עמית זאב ממשיך בהכנות לקראת פתיחת הסניף הראשון בשנה הבאה

תשעה חודשים אחרי שחתמה על מזכר ההבנות להשקת רשת ספאר בישראל, נסוגה שופרסל מכוונתה. את החלטתה נימקה הרשת במגבלות שהטילה רשות התחרות על העסקה. אורי וטרמן, מנכ״ל שופרסל מסר כי "העסקה להשקת רשת ספאר בישראל נועדה להגביר את התחרות על ידי יבוא מוצרים מוזלים למען הצרכן הישראלי. בהתאם לתנאי שוק משתנים ודרישות רגולטוריות, ובהתאם לאומדנים שביצענו במהלך התקופה מחתימת ההסכם ועד קבלת האישור המותנה מרשות התחרות לאחרונה, החברה החליטה שלא להשלים את העסקה״. למרות החלטת שופרסל, עמית זאב ממשיך בהכנות לקראת פתיחת רשת החנויות בישראל והסניף הראשון צפוי להפתח בכפר סבא בתחילת השנה הבאה.
כזכור, בדצמבר האחרון, חודשים ספורים אחרי שיינות ביתן חתמה על הסכם להשקת קרפור בישראל, חברה שופרסל לעמית זאב, המחזיק בזיכיון למותג ההולנדי ספאר, וחתמה עימו על מזכר הבנות לפיו הצדדים יקימו חברה חברה בשליטת זאב, אשר תקים 10 חנויות למותג ותשווק את מוצרי המותג בסניפי שופרסל. 3 חודשים לאחר מכן, נחתם בין הצדדים הסכם, להקמת חברה משותפת בה תחזיק שופרסל 19.9% וזאב ומשקיעים ביתרת המניות, אלא שביוני האחרון הבהירה רשות התחרות כי תאשר את העסקה, בכפוף לכך שאחזקותיה של שופרסל בחברה המשותפת לא יעלו על 15%, לא יהיו לה כל זכויות אקטיביות ותקופת ההסכם תוגבל ל-5 שנים.
בעקבות כך, כמו גם היחלשות השקל המכבידה על היבוא, החליטה הרשת לא להשלים את העסקה. בכך, מותירה שופרסל את המתחרה יינות ביתן כרשת היחידה המחזיקה מותג קמעונאות ומזון בינלאומי.