סגור
העולם הוירטואלי של מטאוורס
העולם הוירטואלי של מטאוורס (שאטרסטוק)

אלה הטרנדים החמים בעולם הפרודקט וחווית המשתמש

אחרי כניסת ה-ChatGPT, בשנת 2023 יגיע תורם של ממשקי שיחה, מיקרו אינטראקציות ומטאוורס לעלות שלב ולהיכנס לשימוש שכיח יותר

כניסת ChatGPT לחיינו היא לא הסיפור החם היחיד של 2023. בשנה הקרובה האפליקציות והמערכות העתידיות יראו וירגישו אחרת ממה שאנו רגילים.
אילו שינויים אנו צופים לראות? איך חברות דואגות לשמור על מחוברות עם הלקוח בעולם שסף הגירוי בו ממשיך לעלות? איך נשארים על הגל באקו-סיסטם של חברות הטק?
אלו המגמות והטרנדים החמים אותם אנו צפויים לראות בשנת 2023:
שימוש מוגבר בבינה מלאכותית לאורך תהליך העיצוב - ChatGPT הושק בנובמבר 2022 ועשה גלים מיידית בעולם עיצוב המוצר עם השילוב ה"חכם" של AI עם צ'טבוט. נתחיל לראות הרבה יותר בינה מלאכותית בתהליך עיצוב המוצר, הן בתהליכי מחקר מואצים בעקבות השימוש ב-AI והן ככלים ויזואליים. בשנת 2023 אנחנו לא מאמינים שהכלים הללו יחליפו את עבודת המעצב, אך משמעותית יסייעו לו ויאיצו את העבודה והתהליך היצירתי.
מיקרו אינטראקציות אם זה בעזרת כפתור הלייק או הקומנט וזמן קריאה מוערך בגלילה, מיקרו אינטרקציות הן תנועות ויזואליות קטנות שיש להן השפעה רבה על עיצוב UX. בין אם מדובר בהחלקה, צבע ריחוף, אנימציה או קלט נתונים, אינטראקציות מיקרו הופכות את חווית המשתמש למרתקת, מעניינת ומהנה יותר. שום דבר לא יכול להיות סטטי, כי זה נותן אווירה לא מעודכנת. משתמשים צריכים משוב מסמלים. שינויי אנימציה וצבע קטנים נותנים למשתמש את התחושה שהסימול מדבר אליהם.
• המטאוורס - Metaverse, המרחב הווירטואלי בו משתמשים יכולים ליצור אינטראקציה בזמן אמת, הפך לנושא חם בעיצוב חווית משתמש. אנו רואים שמתחיל טשטוש הגבול בין העולם הווירטואלי והפיזי. זה מושג באמצעות שימוש בטכנולוגיות כמו מציאות רבודה ומציאות מדומה, המאפשרות למשתמשים להיטמע במלואם במטאוורס ולקיים אינטראקציה עם אובייקטים ואווטרים וירטואליים כאילו הם נמצאים בעולם האמיתי. מגמה נוספת היא ההתאמה האישית של חוויית המטאוורס, כאשר משתמשים יכולים להתאים אישית את האווטרים שלהם ואת הסביבות שבהן הם חיים. זה מאפשר למשתמשים לבטא את זהותם ואישיותם בדרכים חדשות ויצירתיות.
• ממשקי שיחה: ה-UI/UX הופך לשיחתי יותר באופיו עם טקסט ודיבור וכתוצאה מכך אינטראקציות ברורות יותר בהשוואה לממשקים מונעי תפריט בזמנים קדומים יותר, ומכאן נותן תחושה טבעית יותר לאפליקציה. יותר ויותר ארגונים בוחנים הטמעת AI מבוסס שיחה על מנת לאפשר ללקוחות לאפשר שאילתות אישיות עמוקות מאוד על הממשקים.
• איקונוגרפיה hoverable: עדיפות עליונה בעיצוב מוצרים היא ליצור ממשקים הדורשים מאמץ מינימלי מצד המשתמש כדי ליצור איתם אינטראקציה, כלומר, הם אינטואיטיביים ככל האפשר. קיצורי דרך שמקלים על המעצב יכולים, לעומת זאת, להשפיע בצורה הפוכה על המשתמש - במיוחד כשמדובר באיקונוגרפיה. כמה אייקונים, במיוחד אלה המשמשים בכותרות, הם כל כך שכיחים שכל משתמש יכול לפרש את המשמעויות שלהם ולהשתמש בהם כראוי.
• מובייל במקום הראשון: הזמן מסך בטלפון עולה בצורה מתמדת ביחס לזמן המסך של המחשב ושל הטאבלט.
זמן המסך מול המחשב והטאבלט עומד במקום בניגוד לטלפון הנייד, שזמן המסך בו במגמת העלייה. אין כאן הפתעה לאנשי חווית משתמש מאחר ואין שום מכשיר שיכול להיות נגיש, נוח, מהיר וזמין כמו הסלולרי. כיום אין ספק שהמחשב העיקרי שאנשים משתמשים הוא הטלפון הנייד. לכן, אנו נראה שחברות ישימו את הדגש בעיצוב ופיתוח המוצר לסלולרי, ולא במחשב או בטאבלט.
לסיכום, הנטייה הטבעית של האדם להתרגל במהירות למה שיותר נוח ויפה, תוביל להטמעה מהירה כל כך - שהממשקים הסטטיים הקיימים היום יראו למשתמש כמו חלון ב-ICQ.
בנוסף, הצורך לביטוי האנושי ימשיך להתחזק. יחד עם המגמה של התאמת האפליקציות לכל משתמש, אנו קרובים ליום שכל מערכת תהיה אינדיבידואלית, למשתמש שפועל ונראה באופן אינדיבידואלי.
יובל בר-אור הוא מנכ"ל פיטנגו UX, המתמחה בממשקי משתמש של אפליקציות, פלטפורמות ומערכות מורכבות