סגור

החשד לתיאום מחירים: רשות התחרות חקרה פעם נוספת את בכירי שטראוס

בין הבכירים שנחקרו מנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה ומנהל קשרי החוץ שלומי שפר. החקירה שהפכה גלויה בנובמבר האחרון, החלה לאחר ששורת בכירים בשוק המזון התראיינו לתקשורת באופן דומה, במקביל לגל התייקרויות

גיורא בר דעה מנכ״ל שטראוס ובכירים נוספים בחברה ובהם שלומי שפר, מנהל קשרי החוץ של החברה, נחקרו היום בשנית ברשות התחרות בחשד להסדר כובל.
חקירת הרשות שהפכה גלויה בנובמבר החולף, נפתחה בפשיטה על משרדי שטראוס וחקירת בר דעה, שפר ובכירים נוספים באזהרה בחדרי החקירות של רשות התחרות. זאת בחשד לקיום הסדר כובל בין ספקים למתחרים ואף לקמעונאים.
החקירה יצאה לדרך, שבועות ספורים אחרי שבכירי ענף המזון ובהם בר דעה, מנכ״ל שופרסל דאז איציק אברכהן, מנכ״ל דיפלומט נעם וימן ושורה של מנכ״לים נוספים התראיינו לכלי תקשורת שונים, באופן שהסתמן כמו העברת מסרים לתיאום עמדות, ביחד לקיום גל התייקרויות במקביל. מאז ביצעה הרשות השלמות חקירה ובמסגרתן אף חקרה בשנית את יו״ר וילי פוד צביקה ויליגר.
כפי שנחשף בכלכליסט, במסגרת הפשיטה על משרדי שטראוס, הופתעו חוקרי הרשות למצוא על שולחן העבודה במחשב של שפר מצגת שהיתה נעולה בסיסמא דיפלומט, כשמה של המתחרה שדיווחה במקביל לשטראוס על כך שהיא בוחנת העלאת מחירים. "במהלך החיפוש ביקשתי משלומי לפתוח מצגת שהיתה על שולחן עבודת בשם 'דיון העלאת מחירים יוני 2021 – נשמר במחשב זה', כתבה בדו"ח החיפוש החוקרת שחף ישר. "הקובץ היה נעול", המשיכה החוקרת וסיימה בגילוי המוזר: "לאחר מספר ניסיונות נפתח באמצעות הסיסמה 'דיפלומט'".
מדוע החליט שפר לנעול את קובץ העלאת המחירים של שטראוס דווקא בשם של המתחרה הישירה שלה דיפלומט? זאת שבינה לבין שטראוס יש חפיפה למשל במוצרי שוקולד (פרה מול מילקה), קפה (עלית מול ג'יקובס) ועוגיות (עלית מול אוראו). בחירה לא מוצלחת במיוחד לנוכח החשד לתיאום מחירים.