סגור

בלעדי
פוקס ובריל מנסות להביא את רשת ספורה לישראל

קבוצות הקמעונאות פוקס ובריל מצויות במשא ומתן ראשוני להביא לישראל את רשת חנויות הביוטי ספורה. כניסתה של ענקית הקוסמטיקה הצרפתית, בעלת המחירים הנוחים, מאיימת על רווחי רשתות הפארם והביוטי הישראליות

קבוצות האופנה פוקס ובריל מנסות להביא לישראל את רשת הביוטי SEPHORA הצרפתית. ל"כלכליסט" נודע כי שתי החברות הציבוריות נמצאות בשלבים ראשוניים של ניסיונות לשים יד על הזיכיון לרשת הקוסמטיקה הנחשקת, ובשלב זה אין ודאות שיצליחו.
עם זאת, להראל ויזל, העומד בראש קבוצת פוקס, יכולת וסיכויים גבוהים לקבלת זיכיונות בינלאומיים, לאור הניסיון הרב של הקבוצה בניהול רב־שנים של מותגים מחו"ל. ויזל ושחר תורג'מן, יו"ר קבוצת בריל הציבורית, חברו יחד בשנתיים האחרונות סביב משבר הקורונה: תורג'מן החליף את ויזל בתפקיד יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, וזכה לרוח גבית חזקה מוויזל ומבעלי רשתות הקמעונאות הגדולות בניהול המאבק לפתיחת החנויות בקניונים. בריל בתקופה של שגשוג והמניה שלה נסקה ב־650% בשנה האחרונה. כעת שתי החברות מבקשות לנצל את המומנטום החיובי ולהביא את הרשת שכיום לא מבצעת משלוחים ישירים לישראל.

מאות מותגים

ספורה היא רשת קוסמטיקה בינלאומית בבעלות תאגיד LVMH הצרפתי, שמחזיק במותגי יוקרה רבים, בהם לואי ויטון, טיפאני, פנדי, כריסטיאן דיור, דונה קארן וג'יבנשי. החברה נוסדה בפריז ב־1970 על ידי דומיניק מנדונו ומפעילה מעל 2,700 סניפים ב־35 מדינות באירופה וארה"ב, עם הכנסות מוערכות של 10 מיליארד דולר (ב־2019). ב־1998 התרחבה לארה"ב ופתחה חנות ראשונה בסוהו בניו יורק. כיום יש 500 חנויות ספורה בארה"ב.
3 צפייה בגלריה
סניף של ספורה ב ניו יורק
סניף של ספורה ב ניו יורק
סניף של ספורה בניו יורק
(צילום: בלומברג)
זו רשת של חנויות ענק שמוכרת מאות מותגי קוסמטיקה וטיפוח ופיתחה גם מותג פרטי תחת שמה. קמעונאית הקוסמטיקה ניצלה את שנת הקורונה כדי להרחיב את מעגל הלקוחות וביצעה שותפויות עם חברות שונות על מנת להרחיב את אפשרויות הקנייה באמצעי הדיגיטל שלה, ואת מהירות השילוח ללקוחות.
זו אינה הפעם הראשונה ששמה של ספורה נקשר בישראל. ב־2018 חתמה הרשת על עסקה עם חברת הטכנולוגיה הישראלית סי.איי.ווליו שפיתחה פלטפורמה עבור רשתות קמעונאות המאפשרת ניתוח נתוני קמפיינים המותאמים לכל לקוח.

יותר ביוטי ללקוחות

מי שעשויה להיפגע במיוחד אם ספורה תיכנס לישראל היא רשת סופר־פארם הישראלית שמתמחה בשיווק מותגי קוסמטיקה ואיפור. כניסה של רשת בינלאומית שמוכרת במחירים נוחים מוצרים שהצרכניות הישראליות רוכשות בסיורים לחו"ל תנגוס במכירות של סופר־פארם וגם של רשת BE של שופרסל וברשת המשביר לצרכן.
3 צפייה בגלריה
שחר תורג'מן יו"ר קבוצת בריל
שחר תורג'מן יו"ר קבוצת בריל
שחר תורג'מן יו"ר קבוצת בריל
(אסף לב)
בסופר־פארם אף השיקו לפני שנתיים קונספט של סניף ענק בראשון לציון בניסיון להתחרות ברשתות הקוסמטיקה בחו"ל ובראשן ספורה.
שחר תורג'מן מסר בתגובה: "אנחנו בוחנים בכל נקודת זמן הבאת מותגים מעולמות התוכן של ביוטי ופאשן, שלא פעילים בישראל ורלבנטיים לנו". קבוצת פוקס מסרה: "פוקס הינה חברה ציבורית ופועלת בהתאם לכללי הדיווח ובכל עת שיש צורך לדווח, החברה מדווחת".

3 צפייה בגלריה
הראל ויזל מנכ"ל ובעלי פוקס 2 יוני 2020
הראל ויזל מנכ"ל ובעלי פוקס 2 יוני 2020
הראל ויזל, הבעלים והמנכ"ל של פוקס
(צילום דימה טליאנסקי )