סגור
קניון מול החוף חדרה
קניון מול החוף בחדרה (צילום: אודי בן תורה)

שוכרים ב"מול החוף" בחדרה זועמים: "ההנהלה מאיימת בקנס על חנויות שייסגרו מוקדם"

בקניון שבחדרה עדיין לא העניקו הטבות לשוכרים שנפגעו מהמלחמה - ואף מאיימים בהטלת קנס של 1,500 שקל על חנויות שייסגרו בשש בערב; שוכר בתחום האופנה: "הפדיונות צנחו ב-30%"

הקניונים נוקטים מתחילת המלחמה גישה ותרנית כלפי השוכרים בכל הקשור לשעות פתיחת החנויות. מרבית החנויות, ובעיקר בתחום האופנה, סוגרות את הדלתות בשעה שש בערב בשל מיעוט בתנועת קונים ומחסור בעובדים. מהיום, עם כניסתו לתוקף של שעון החורף, ההשפעה על השוכרים תהיה גדולה עוד יותר.
למרות זאת, במול החוף וילג' בחדרה, בחרו לנקוט ביד קשה עם שוכרי המתחם ומאיימים בקנס של 1,500 שקל וב"הליכים משמעתיים" על קמעונאים שסגרו את החנויות בשבוע שעבר בשעה שש בערב.
במכתב התראה בשל סגירה מוקדמת כתבה הנהלת מול החוף וילג' לשוכרים: "החנות שבבעלותך שפועלת במתחם סגרה מוקדם ולא עמדה בשעות הפתיחה שנקבעו על בסיס יומי. הנהלת המתחם בחרה, לפנים משורת הדין, לשלוח מכתב התראה בלבד. אבקשכם לעמוד מעתה ואילך בדרישות המתחם בכל הנוגע לשעות פעילות. הפרה נוספת תגרור הליכים משמעתיים וקנס בסך 1,500 שקל בתוספת מע"מ".
כמה ימים קודם לכן, שלח עודד תורג'מן, הבעלים של חברת אמירי זכרון יעקב שמפעילה את המתחם, מכתב לשוכרים, שמנוגד לכל המכתבים ששלחו אליהם קניונים מתחרים. בעוד קניונים ומרכזי מסחר הודיעו על הקלות בשכר הדירה ודמי ניהול - חלקם לאוקטובר-נובמבר, חלקם רק על נובמבר, במול החוף וילג' הודיעו לשוכרים כי חל גידול של 14% בכניסת רכבים למתחם, "ולפיכך אין פגיעה בכמות האנשים שפוקדים את מול החוף". בניגוד למתחרים, מול החוף וילג' לא יעניק הטבת שכר דירה לשוכרים, והודיע כי "במידה ששוכר מסוים נתקל בבעיה תזרימית, אנו מוכנים לחלק את התשלום של נובמבר 2023 לשני תשלומים".
השוכרים של מול החוף זועמים. לדברי אחד משוכרי האופנה, הפדיונות שלו במתחם צנחו ב-30%. שוכר אחר אמר לכלכליסט: "אין קשר בין הפדיונות למספר הרכבים. יש שם סופרמרקט ענק של יוחננוף והדו"ח שהם שלחו לנו מראה שהגידול בכניסת הרכבים היה בימים הראשונים של המלחמה בהם אנשים רצו להצטייד".
מול החוף וילג' הוא המתחם המוביל בעיר חדרה, אך לדברי השוכרים, "אף קניון לא הוציא מכתב דומה, והם עוד מאיימים לתבוע אנשים שסוגרים חנויות מוקדם".
מרבית קבוצות הקניונים כבר הוציאו מתווה הקלות לשוכרים בגין הירידה בפדיונות כתוצאה מהמלחמה. על הקבוצות שטרם פירסמו מתווה לשוכרים נמנות נצבא, JTLV, ואמות.
ממול החוף וילג' נמסר: "כמי שלחמו שנים רבות במלחמות ישראל אנו יודעים עד כמה במלחמה ארוכה כפי שצופים שתהיה המלחמה הנוכחית, חשוב להמשיך ולקיים כלכלה פעילה ולשמור על המשק חזק ואיתן. על פי הוראות פיקוד העורף חדרה רשאית לפעול כבשגרה. המתחם מהווה בימים אלה מרחב גדול למסחר ולבילוי שעות הפנאי לתושבי חדרה והאזור אך גם לעוד משפחות רבות ממפוני העוטף והצפון שנמצאות במלונות בתי הארחה או מתארחות בסביבה וברצוננו לאפשר להם להגיע אליו לאורך שעות רבות ככל האפשר".