סגור
סניף של מנגו
סניף של מנגו (צילום: שוקה כהן)

פוקס קיבלה זיכיון בלעדי לפתיחת חנויות של מנגו בקנדה למשך 10 שנים

אתמול נחתם הסכם הזיכיון בין פוקס ל-PUNTO הספרדית בעלת המותג מנגו. פוקס תשקיע 7 מיליון שקל בפתיחת 6 החנויות הראשונות של מותג ההלבשה הספרדי בטורונטו, קנדה. החנות הראשונה צפויה להיפתח במהלך הרבעון האחרון של 2022

אתמול (ג') נחתם הסכם הזיכיון הרשמי בין פוקס לחברת PUNTO הספרדית בעלת המותג מנגו. פוקס קיבלה זיכיון בלעדי למשך 10 שנים לפתוח בקנדה חנויות של רשת מנגו. במסגרת ההסכם, פוקס רשאית לפתוח חנויות בטורונטו ובכל עיר נוספת בקנדה, בכפוף לפתיחה של לפחות חנות אחת באותה עיר, בתוך ארבע שנים מחתימת ההסכם. במקרה שפוקס לא תעמוד ביעד המינימלי לפתיחה בעיר מסוימת, היא תאבד את הבלעדיות באותה עיר והחברה הספרדית תהיה זכאית לפתוח חנות בעצמה או באמצעות זכיין שלישי.
קבוצת פוקס תשקיע 7 מיליון שקל בפתיחת 6 החנויות הראשונות של מותג ההלבשה הספרדי בטורונטו, קנדה. החנות הראשונה צפויה להפתח במהלך הרבעון האחרון לשנת 2022.
PUNTO מפעילה כיום שתי חנויות מנגו בתוך בתי כלבו שחזית החנות שלהן פונה לתוך הקניון. במסגרת ההסכם נקבע כי החברה הספרדית לא תוכל לפתוח עוד חנויות מסוג זה.
ההסכם אינו כולל תשלום תמלוגים מצידה של פוקס. אם החברה תעמוד בהסכם ותפתח לפחות 20 חנויות בעשר השנים הקרובות, הסכם הזיכיון יוארך לה ב-10 שנים נוספות, אם תבחר להאריך אותו.
בהסכם נקבע כי פוקס תרכוש את כל המוצרים מ-PUNTO ותהיה זכאית להנחה קבועה ברכישתם. פוקס התחייבה לסכום מינימלי שנתי של רכישת מוצרים שלדבריה "אינו מהותי". וגם לתשלום בגין פתיחת חנויות "בסכומים לא מהותיים".
כפי שכבר דיווחה החברה, מנגו העולמית האריכה לה את הסכם הזיכיון בישראל בעשר שנים נוספות.
פוקס כבר פועלת בקנדה עם מותגי הספורט נייקי ופוטלוקר. בשנים האחרונות מנוע הצמיחה של הקבוצה בחו"ל והיא הצהירה כי בכוונתה להפוך לקמעונאית בינלאומית ולפתוח חנויות בחו"ל של פוקס הום, ושל רשתות הילדים שבבעלותה מיננה ושילב.
מנגו הוא מותג אופנה ספרדי שמציע בגדים, נעליים ואקססוריז לנשים, גברים וילדים. מנגו הספרדית מפעילה כיום כ-2,200 חנויות ב-118 מדינות ברחבי העולם. בישראל מונה הרשת 47 סניפים בהפעלה של פוקס. הקבוצה קיבלה את הזיכיון בשנת 2015 לתקופה של עשר שנים, ושילמה לפונטו הספרדית 3 מיליון שקל עבור קבלת הזיכיון. ההסכם בין הצדדים קבע מנגנון הארכה לתקופה בת עשר שנים נוספות באותם תנאים מסחריים.