סגור

הסכסוך בין ודמני לאברכהן גורר את שופרסל לבית המשפט

כשברקע ניסיונות השתלטות, דיווחה שופרסל כי למחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי בת"א הוגשה בקשה לגילוי מסמכים בעקבות ההסכם עם ניופאן, בשל טענות הנוגעות להפרות דין וחריגה מכללי ממשל תאגידי ראויים וכן בדבר תשלום, לכאורה, של עמלה גבוהה מהרגיל לניופאן

הסכסוך הפנימי בין יו״ר שופרסל המודח יקי ודמני למנכ״ל המודח איציק אברכהן, גורר את שופרסל לבית המשפט.
החברה דיווחה הבוקר כי למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגשה בקשה לגילוי ועיון במסמכים, לפני הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת.
זאת, בקשר לטענות שונות של המבקש הנוגעות להפרות דין וחריגה מכללי ממשל תאגידי ראויים, בקשר עם פעילות מחלקת הנון-פוד של החברה וכן מערכת היחסים העסקית בין החברה לחברת ניופאן, ובכלל זה טענות בדבר תשלום, לכאורה, של עמלה גבוהה מהרגיל לניופאן בגין המוצרים שהחברה רוכשת מניופאן. משופרסל נמסר כי החברה תתייחס לבקשה בהתאם לנדרש ולמועדים הקבועים בדין.

1 צפייה בגלריה
שופרסל יקי ו דמני איציק אברכהן
שופרסל יקי ו דמני איציק אברכהן
יקי ודמני ואיציק אברכהן
(צילומים: אוראל כהן, דורון גולן)

ברקע הדברים, טענות שהעלה ודמני בישיבת הדירקטוריון לפני שבועיים, במהלכה נודע לו כי חברי הדירקטוריון לא ימליצן לאסיפת בעלי המניות על הארכת כהונתו. לפי ודמני, שופרסל שילמה עמלה גבוהה לניופאן, ספקית מוצרי החשמל וכן, סבסוד הנחות לצרכן במוצרי סלולר, על חשבון מחלקות המזון.
הבקשה הוגשה לבית המשפט מתרחשת, כשברקע נסיונות השתלטות של מספר גורמים על מובילת שוק קמעונאות המזון והפארם, המחזיקה גם בנדל"ן בשווי מיליארדי שקלים.

על רקע מאבקי ההשתלטות

החברה זכתה להצעות מצד האחים שלומי ויוסי אמיר, שביקשו להשקיע 2.5 מיליארד שקל בפז בתמורה להקצאת מניות שופרסל בשיעור 25%. ההצעה נמשכה כעבור יום, נוכח התנגדותה של פז, שרכשה מידי השניים את רשת פרשמרקט שייסדו.
מיד לאחר מכן, היו אלו בעלי השליטה בדלק ישראל, להב אל.אר שבשליטת אבי לוי, אורי מנצור וקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה שהציעו מיזוג במסגרתו תקבל שופרסל את מלוא המניות של דלק ישראל בתמורה 10% ממניותיה לבעלי המניות של דלק ישראל, עם אופציה לעלות ל־20% בתוך שנה.
העסקה, שכללה התחייבות שלא לשנות את הרכב הדירקטוריון, שמחציתו, כולל היו"ר לשעבר יקי ודמני, עמדו לבחירה מחדש, עוררה חשש שנרקמה בהתאמה לצרכי היו"ר שמאז כבר הודח. הצעת דלק ישראל נדחתה, ובמקביל לה התקבלה הצעה של חברת הנדל"ן המניב אמות השקעות שבשליטת אלוני חץ (56%) שהביעה את רצונה לבחון חלופות השקעה שונות בקבוצת הנדל"ן של החברה.